רבע גמר אלופות | תחזית Ballerz

לקראת שלב רבע גמר ליגת האלופות התכנסו להם מספר כתבי המערכת וניסו לנבא את זהות המנצחות ולשים זרקור על שחקני המפתח.
אלו הם הניחושים של אנשי Ballerz נבחרים.

ארסנל – באיירן מינכן

ניסים חליבה

תוצאה: ארסנל 1-0 באיירן מינכן
שחקן המפתח: לאון גורצקה

ארטטה הוכיח נגד גווארדיולה שהוא יודע איך להרוג משחקים מצד אחד, ונגד דה זרבי איך הוא מסוגל לשנות את הצורה של קבוצתו. ארסנל מאד, אבל מאד מרשימה העונה, אך היא חסרת ניסיון באירופה והיא נאבקת בקרב משולש בצמרת הליגה שמוציא ממנה את המקסימום. מהצד השני ישנה באיירן מינכן מפורקת עם חדר הלבשה שככל הנראה איבד אמון במאמן שלו, אך כמות הניסיון העצומה באותו חדר הלבשה והעובדה שאין לקבוצה על מה לשחק יותר העונה, יכולות להיות הדלק במנוע האחורי של הבווארים. תוסיפו לזה את העובדה שתומאס טוכל יודע את העבודה במשחקי נוקאאוט ותקבלו “הפתעה” בדמות ניצחון גרמני על אדמת אנגליה.

למה גורצקה? הוא בכושר טוב, שיפר משמעותית את המסירה שלו והוא ייאלץ להאבק במרכז המגרש עם דקלן רייס. משחק טוב של גורצקה יכול להכריע את המשחק.

אלעד ויצמן

תוצאה: ארסנל 0-2 באיירן מינכן
שחקן המפתח: דקלן רייס

פה הייתה לי את ההתלבטות הכי גדולה, מצד אחד באיירן בעלת ההיסטוריה והניסיון בשלבים האלה, אבל ביכולת ממש חלשה העונה. לעומתם, ארסנל אולי הקבוצה החמה של 2024 עם קצב צבירות אדיר של 38-4, אבל ללא ניסיון במעמד הזה, ראינו איך זה השפיע עליה מול פורטו בשלב השמינית. ולמרות הכל, הצמד בלמים בטוב בעולם לדעתי, לצד רביעת התקפה מדהימה ודקלן רייס אחד, אני הולך עם התותחנים בביתם.
אגב דקלן רייס, האנגלי יש לו משימה לא פשוטה, לעצור את המכשף הגרמני, ג’מאל מוסיאללה, אם יצליח הוא ינטרל כמעט לחלוטין את היכולת ההתקפית של באיירן.

איתי כהן

תוצאה: ארסנל 1-2 באיירן מינכן
איש המפתח: וויליאם סאליבה

ארסנל העונה עם הגנה מדהימה, הקבוצה שספגה הכי פחות בפרמיירליג העונה מול הארי קיין סקורר על שכל כך אוהב לכבוש מול ארסנל

ירדן סבח

תוצאה: ארסנל 1-1 באיירן מינכן
שחקן המפתח: וויליאם סאליבה 

למרות שעל הנייר ארסנל היא זו שמגיעה כפייבוריטית מובהקת בזמן שבאיירן מינכן רק שוקעת עמוק יותר, לדעתי הפעם הניסיון של שחקני באיירן מינכן יהיה זה שיקבע את התוצאה הסופית ויעביר את ההכרעה לאליאנץ ארנה.
ארסנל עוד לא מנוסה במעמדים האלה וראינו כבר מול פורטו שהיא יכולה להתקשות מול קבוצות מהטופ האירופי ולכן לא יהיה לה קל לצאת מהאמירטס עם יתרון לגומלין.

התפקיד הראשי של סאליבה (ושל גבריאל) יהיה לנטרל את האיום המרכזי – הארי קיין. לעומת האלאנד, איתו התמודדו השניים בקלות, קיין הוא פקטור מרכזי בבניית המשחק של הבווארים, ואם לא יהיה המשחק באיירן תתקשה לפתח התקפות מסוכנות.

גל פלג

תוצאה: ארסנל 0-1 באיירן מינכן
שחקן המפתח: וויליאם סאליבה

למרות העונה הגרועה שלה וכנראה איבוד התואר ההתקפה של באיירן מסוגלת להבקיע בכל משחק במיוחד עם הארי קיין שאוהב להבקיע נגד ארסנל מימיו בטוטנהאם. סאליבה שהצליח לנטרל את הלאנד במפגשים אחד מול השני צריך ויהיה בעיניי האקס פקטור של ארסנל על קיין והתקפת באיירן ויעזור לקבוצה של ארטטה לשמור על שער נקי באמירויות.

כפיר וילנסקי

תוצאה: ארסנל 0-2 באיירן מינכן
שחקן המפתח: דקלן רייס

הקשר האנגלי יצטרך לשמור ולנטרל את האיש הכי חשוב של באיירן העונה, ג’מאל מוסיאלה.
הקשר הגרמני לרוב פותח באחת הכנפיים אבל אוהב לחתוך לאמצע בעיקר באזור השליש האחרון של המגרש ומשם לייצר את הקסמים שלו וזה האזור בו רייס נמצא לא מעט (כשהוא אל עוזר בלחץ הגבוה של ארטטה).
במשחק הזה אליו באיירן תגיע גם ככה פגועה מנטלית ארסנל תוכל לנטרל כל סיכוי לשער אם תנטרל את מוסיאלה ופה רייס נכנס לתמונה.

ריאל מדריד – מנצ’סטר סיטי

ניסים חליבה

תוצאה: ריאל מדריד 1-1 מנצ’סטר סיטי
שחקן המפתח: פדה ואלוורדה

זה הולך להיות משחק שחמט. לפחות על הנייר. הכדורגל העמדתי של פפ מול הכדורגל הפונקציונלי של קרלו.
סיטי כהרגלה תנסה להוריד קצב ולשמור על הדבר החשוב ביותר מבחינתה – הכדור.
ריאל מדריד לא תתבייש ללחוץ מדי פעם אבל גם להגן בבלוק נמוך בכדי לייצר את הדבר החשוב ביותר מבחינתה – השטח הפנוי.
התכולים ינסו להתיש את הלבנים עם הנעת הכדור, וכאן נכנס ואלוורדה לתמונה שייאלץ להשתמש בשלושת הריאות שלו ולכסות שטחים עצומים בלי הכדור ולרוץ קדימה עם הכדור להתקפות מעבר.

אלעד ויצמן

תוצאה: ריאל מדריד 1-3 מנצ’סטר סיטי
שחקן המפתח: ויניסיוס ג’וניור

משחק של קוסמים, בין אם על הקווים, בין אם על המגרש במרכזי ההימורים מצפים שאחת משתי הקבוצות תהיינה בגמר ליגת אלופות. אז בברנבאו מי תזכה לתהילה? לעומת שנה שעברה, העונה יחסי הכוחות נראים די מאוזנים. אני הלכתי לפי האמירה, ריאל לא מודחים לאותה קבוצה פעמיים ברציפות. לכן, בשביל שהתאוריה שלי תקרה, ריאל תהיה חייבת לנצח במקדש שלה, לפחות בשני שערים יותר.

ומי אם לא ויני שיוכל לעשות את זה, הברזילאי בחודשיים האחרונים מראה יכולת שיא, ונראה שבא ממוקד לרגעי שיא של העונה. ריאל צריכה את הקיצוני יותר מכל אחד, ותחשותיי הם שויני ג’וניור יהיה האיש שידובר אחרי המשחק

איתי כהן

תוצאה: ריאל מדריד 1-3 מנצ’סטר סיטי
שחקן המפתח: ויניסיוס ג’וניור

ריאל מדריד לא הפסידה העונה בבית ובכללי, יש לה במשחקים של 90 דקות הפסד אחד בלבד העונה(לאתלטיקו מדריד לה הפסידה גם בגביע ב-120 דקות) ולאור העובדה שקייל ווקר לא טס עם סיטי אני לא רואה שחקן שיעצור כל כך את ויניסיוס והמהירות שלו

ירדן סבח

תוצאה: ריאל מדריד 0-3 מנצ׳סטר סיטי
שחקן המפתח: טוני קרוס

המפגש הגדול ביותר בשלב רבע הגמר יעמיד את מלכת המפעל ואחת הטוענות הראשיות לכתר מול מחזיקת התואר.
לדעתי המשחק יתנהל בקצב גבוה מאוד, מרחבה לרחבה ובמשחק במומנטום חזק, ובמשחקים “מבולגנים” שכאלה ריאל מדריד מככבת.
למרות התוצאה החד צדדית בה אני מאמין המשחק יכול ללכת לכל כיוון – השאלה מי תשלוט בקצב המשחק ובמומנטום, כי זו שתקבע את הקצב תנצח את המשחק ותשאיר את היריבה חסרת אונים.

במשחק שכל כך תלוי בשליטה במרכז השדה ובטמפו, מי יותר טוב לנהל אותו מאשר טוני קרוס? אם הגרמני ישתלט על השדה ויקבע את הטון הוא יותיר את סיטי ללא מענה ויוביל את ההתקפה הצעירה פעם אחר פעם לשער של אורטגה.

גל פלג

תוצאה: ריאל מדריד 1-1 מנצ׳סטר סיטי
שחקן המפתח: קווין דה בריינה

הבלגי הורוד נמצא בתקופה נפלאה בשנת 2024 מאז שחזר מהפציעה. עם מעורבות ב18 שערים העונה בפחות מ1000 דקות, דה בריינה משנה לחלוטין את המשחק של מנצ’סטר סיטי וגם בברנבאו ריאל מדריד תתקשה מאוד לדעתי מול המשחק החכם והלא צפוי שלו.

כפיר וילנסקי

תוצאה: ריאל מדריד 2-1 מנצ׳סטר סיטי
שחקן המפתח: קווין דה בריינה

אם סיטי רוצה שיהיה לה סיכוי לעבור את הבלאנקוס היא חייבת בראש ובראשונה לעצור את ויניסיוס כמו שעשתה בעונה הקודמת אז קייל ווקר העלים אותו בצורה נהדרת (כמו שהוא עשה עם אמבפה במונדיאל).
ווקר נפצע בפגרת הנבחרות ומול פאלאס הוא לא שיחק, פפ אמר שהוא לא יהיה כשיר למפגש אבל אני לא שולל שזו עוד מלחמה פסיכולוגית שלו.
נכון שיש העונה גם את בלינגהאם אבל תהיו בטוחים שפפ מכין גם לו “מלכודת מותאמת אישית”

פריז סן ז’רמן – ברצלונה

ניסים חליבה

תוצאה: פריז סן ז’רמן 0-1 ברצלונה
שחקן המפתח: אוסמן דמבלה

ברצלונה תעבוד קשה בכדי לשמור על הכדור. אם יש משהו שקבוצות של לואיס אנריקה אוהבות זה הכדור. בקטע לא הגיוני לפעמים. כולם זוכרים איך בתקופתו בנבחרת ספרד ה’לה רוחה’ הפכו ל-ה’לה רוחב’. מסירה אחר מסירה אחר מסירה. מה שכן, לואיס אנריקה השתכלל מעט ובמספר משחקים הוא זונח את מערך ה 433 ועובר ל 442 יהלום עם דמבלה ואמבפה כחלוצים. ברצלונה מצידה צפויה לעלות למשחק גם כן עם 4 קשרים וככל הנראה עם הרבה פוקוס הגנתי על צב הנינג’ה שצפוי לפגוש אותה לא מעט בקרוב מאד במדי ריאל מדריד. כשכל העיניים על אמבפה, ועם קאנסלו שעולה לא פעם להתקפה, ייתכן מאד שדמבלה ימצא את החלל הריק לדריבל המסחרר שלו בהאלף ספייס הימני של המגרש.

אלעד ויצמן

תוצאה: פריז סן ז’רמן 1-2 ברצלונה
שחקן המפתח: קיליאן אמבפה

שתי הקבוצות שהושמצו העונה נפגשות למשחק על אפשרות נחשפת לעלות לגמר. המנצחת במשחק הזה, תהיה הפיבוריטית לעליה גם בחצי. כמה שאוהבים לרדת על פריז, הקבוצה הצרפתית לא הפסידה ולו משחק אחד מאז ה7.11.2023 במשחק מול מילאן. יכול להיות שמדובר בתוצאה מרמה. אבל להבדיל שנים עברו, פריז’ מציגה קבוצה שלמה ומאוחדת, לצד החוסר ציפיות, אני בהחלט מאמין שהקבוצה של אנריקה תנצח בביתה את צ’אבי וחבריו.

המשחק של פריז קם ונופל בשחקן אחד, קיליאן אמבפה, אם הוא מגיע מפוקס למשחק, הבחור מסוגל לנצח לבדו ללא שום עזרה של חבריו, תשאלו את ארגנטינה. הצרפתי בעונתו האחרונה בפריז, לא יוותר בכזאת קלות על זכייה בגביע עם האוזניים הגדולות, לראשונה בתולדותיה של פריז, בעונה שבה הוא הכוכב הבלעדי ואף אחד לא יקח את הזרקור.

איתי כהן

תוצאה: פריז סן ז’רמן 0-2 ברצלונה
שחקן המפתח: אוסמן דמבלה

קישור אפור של פריז עם מכה בכנף אחרי פציעה של זאיר אמרי אבל עם יכולת גדולה של קיליאן אמבפה שהוכיח לא פעם שהוא ועוד איך בא למשחקים גדולים. צ’אבי יכול לשים להצמיד אליו את אראוחו אבל ההתקפה של פריז מלאה שחקנים מהירים ופאו קובראסי עדיין לא התנסה ברמות הללו + משחק בית של פסז’

ירדן סבח

תוצאה: פריז סן ז׳רמן 1-1 ברצלונה
שחקן המפתח: קיליאן אמבפה

החבורה של צ׳אבי תגיע למשחק הקרוב ביכולת הטובה ביותר שלה מאז פתיחת העונה כשהיא רושמת איבוד נקודות אחד בלבד בחמשת המשחקים האחרונים, בעוד הפריזאים מדשדשים בכל המסגרות כשמעליהם מרחפת סאגת אמבפה.
למרות שברצלונה לא תבוא לרמוס, היא לא תימנע מהתקפות על השער של דונארומה וכן תהווה סיכון ממשי בחלקים שונים של המשחק אך יחד עם זאת אסור לשכוח שגם במומנטום רע, ההתקפה מעיר האורות יכולה להיות קטלנית ולכן תוצאת המשחק תהיה מאוזנת וההכרעה תעבור למונז׳ואיק.

אמבפה? בכלל צריך לספק הסבר? כששחקן בקליבר הזה נמצא ביום טוב, זה לא משנה מה תעמיד מולו, הוא יספק את העבודה ואין דבר שברצלונה תוכל לעשות. אם הוא ינוטרל האיום ההתקפי של פסז׳ יפחת משמעותית וברצלונה תוכל להרשות לעצמה לשלוח יותר כוחות קדימה.

גל פלג

פריז סן ז’רמן 1-1 ברצלונה
שחקן המפתח: אילקאיי גונדוגאן

הקשר הגרמני הותיק מוביל את ברצלונה העונה במסירות מפתח, יצירת מצבים מסוכנים ומביא את הניסיון שלו לקבוצה הצעירה של צ’אבי. עם הפציעות הרבות בקישור והתחליפים באמצע, גונדוגאן הוא מהשחקנים היציבים בהרכב ואני מאמין שמשחק טוב שלו יביא את ההכרעה לגומלין במונז’ואיק.

כפיר וילנסקי

תוצאה: פריז סן ז’רמן 2-2 ברצלונה
שחקן המפתח: קיליאן אמבפה

זה האיש שעל המשחק יהיה סביבו לטוב או לרע.
פסז’ בנוייה ככה שהיא עובדת בשביל אמבפה והמערך נועד כדי להביא לו את הכדור בעמדה האופטימלית ביותר עבורו.
אם הוא יכנס ל- “god mode” כמו שראינו ממנו כמה פעמים העונה ברצלונה תוכל רק להתפלל…
מצד שני כבר היו חו העונה משחקי נפל כמו בהפסד 1:4 לניוקאסל שם הוא לא הורגש בזכות הכנה טקטית מצויינת של אדי האו.
צ’אבי יצטרך לעשות הכנה דומה כדי לעצור את אמבפה (והמנוחה הרצינית שברצלונה קיבלה עקב גמר הגביע הספרדי בהחלט עזרה לה בכך) ואם הוא יצליח בכך הסיכויים שלו לנצח יעלו פלאים.

אתלטיקו מדריד – בורוסיה דורטמונד

ניסים חליבה

תוצאה: אתלטיקו מדריד 1-2 בורוסיה דורטמונד
שחקן המפתח: אנטואן גריזמן

המטרופוליטנו הוא מבצר אליו תגיע דורטמונד בכדי להעמיד חומה צהובה ואיתנה. ראינו איך דורטמונד מנצחת את באיירן מינכן במשחק הגנה טקטי נהדר, אך אתלטיקו שונה מבאיירן מינכן והיא קבוצה ששועטת קדימה בכל הזדמנות שרק ניתנת לה. אם סימאונה יצליח לתת ביטחון דווקא לדורטמונד, להעביר אליהם את הכדור ולמשוך אותם החוצה, אתלטיקו תוכל להכיש ולהעניש במהרה. שער מהיר ראשון ומשם אתלטיקו לא תפסיק לדהור.

אלעד ויצמן

תוצאה: אתלטיקו מדריד 1-1 בורוסיה דורטמונד
שחקן המפתח: מאטס הומלס

המשחק היחידי שלא ייסתיים בהכרעה לדעתי זה המשחק הזה, שתי הקבוצות שעדיין במאבק על מקומן שנה הבאה בצ’מפיונס, יגיעו למשחק במטרה להיות בחצי גמר ליגת אלופות. לדעתי עומד להיות משחק אגרסיבי ומאוד טקטי של שתי הקבוצות, ודבר אחד אסור לעשות, ללכת נגד אתלטיקו בביתה. למרות ההפסד נגד ברצלונה, אתלטיקו קבוצה מאוד איכותית בבית ולכן חייב להתחשב בזה. למרות זאת, דורטמונד קבוצה חזקה שניצחה בארנה רק לפני שבועיים, ככה שהיא מסוגלת לעצור קבוצות במצבר שלהם.

לדעתי, מאטס הומלס אחד השחקנים הבלמים הטובים בגרמניה יצטרך לעמוד במשימה לא שפוטה וזה לעצור את הצמד גריזמן את מוראטה. אם יצליח, לדורטמונד יהיה חיים יותר פשוטים בסירוס ההתקפה הספרדית.

איתי כהן

תוצאה: אתלטיקו מדריד 0-1 בורוסיה דורטמונד
שחקן המפתח: אנטואן גריזמן

המשחק הכי פחות מעניין מבין ה-4
דורטמונד תתארח במבצר המטרופוליטינו. משחק קלאסי שיגמר בעקיצה של אתלטיקו.

ירדן סבח

תוצאה: אתלטיקו מדריד 0-0 דורטמונד
שחקן המפתח: מאטס הומלס

הקולצ׳ונרוס ששמרו על המבצר הביתי כמעט ללא כתמים בעונה החולפת התפרקו לברצלונה במפגש במטרופוליטנו במשחק בו נפגע הביטחון האדיר ששרר עד עכשיו.
דורטמונד מצידה תשמח מאוד להעביר את ההכרעה לזיגנאל אידונה פארק, ולכן תבוא כדי “להחנות את האוטובוס” ולתסכל את אתלטיקו, והיא תעמיד קו הגנה נמוך מאוד כדי להשיג זאת.

שחקן ההגנה המוביל של הצהובים שחורים יהיה האיש עליו דורטמונד תצטרך להסתמך הכי הרבה במשחק שבו היא תעמוד בלחץ לא קטן. אם הומלס יהיה טוב, הוא ישרה ביטחון על כל חוליית ההגנה של דורטמונד ויקשה מאוד על אתלטיקו להגיע להזדמנויות.

גל פלג

אתלטיקו מדריד 0-2 דורטמונד
שחקן המפתח: אנטואן גריזמן

השחקן הכי טוב של אתלטיקו העונה אמנם בתקופה פחות טובה לאחרונה אבל שחקן שאוהב להופיע במאני טיים תחת סימאונה ונלחם על מלכות שערי ליגת האלופות העונה. כל המשחק ההתקפי של אתלטיקו עובר דרכו ועם התמיכה של הקהל הרועש במטרופוליטנו אתלטיקו וגריזמן יעשו את העבודה.

כפיר וילנסקי

אתלטיקו מדריד 0-1 דורטמונד
שחקן המפתח: ניקו שלוטרבק

לרוב דורטמונד מזוהה בזגות כדורגל התקפי וסוחף (ואם שחקנים כמו אדיימי, מאלן, סאנצ’ו ועוד קשה לראות מישהו שלא יסכים עם זה), אבל מאז החזרה מפגרת החורף דורטמונד הצמיחה הגנת ברזל שספגה 9 שערים בלבד ב- 14 משחקים עד עכשיו כשרק פעם אחת היא ספגה יותר משער למשחק (הפסד 2:3 להופנהיים) והפסידה פעמיים.
רוב הקרדיט על זה מגיע לבלם הגרמני בן ה- 24 שיצר שיתוף פעולה נפלא עם מאטס הומלס שגדול ממנו ב- 11 שנה.
שלוטרבק ממשיך לנסוק עונה שנייה ברצף ואם השוורצעגלאבן רוצים לעבור את אתלטיקו ובייחוד לשתק את הצמד ההתקפי גריזמן את מוראטה, הם חייבים את ניקו בשיא הפוקוס שכן הוא מספיק מהיר כדי לרדוף אחרי גריזמן/מוראטה בעוד הומלס איטי יותר (הגיל עושה את שלו).

 

5 תגובות
  1. אייל כותב

    האתר כדורגל האהוב עליי בפער בלתי סגיר.

  2. גבריאל כותב

    כל אחד תותח בצוות שלכם

  3. שון כותב

    למה אל קפיטן לא כתב? אני אוהב אותו בטורים הצוותים שלכם.

    ניסים היקר תטפל בזה ❤️

  4. שימי כותב

    וואלה שם ווינר על בסיס הניחושים של ניסים

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    השתוללתם עם השלישיות שסיטי תאכל ממדריד אבל אין כמו לידת האלופות יהיה כיף ומרגש אין אין עליכם.

    מחר כנראה בא לראות אתכם משחק בגרדן

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן