תחסרו לנו מאוד | השחקנים שיחמיצו את היורו הקרוב

היורו מתקרב ובא, ואיתו אנחנו מתחילים להתבשר על השחקנים שלא יקחו בו חלק, ועל השחקנים שעדיין נמצאים בספק | אז מי נכנס לרשימה?

83 ימים זה כל מה שנותר על שריקת הפתיחה באליאנץ ארנה שבברלין, 14.6 כל אירופה תעמוד על הרגליים ברגע ששריקת הפתיחה תשמע במשחק בין גרמניה המארחת לסקוטלנד. אולם, ישנם שחקנים בכירים שלא יוכלו להשתתף בטורניר היוקרתי מהסיבות שלהם, אז מי הם אותם השחקנים?

דויד אלאבה (אוסטריה)

ריאל מדריד הפסידו שלושה שחקנים העונה בעקבות קרע ברצועה, כאשר אלאבה נמנה אחד מהם. לעומת טיבו ומיליטאו שנפצעו באמצע אוגוסט וחזרו מפציעותיהם, אלאבה נפצע לקראת סוף דצמבר במשחק מול ויאריאל, וגורלו של היורו נחרץ כבר באותו רגע מבחינת האוסטרי. אלאבה לא יוכל לחזור למשחקים לפני חודש אוגוסט, ככה מציינים הדיווחים האחרונים. לשחקן בן 31, היורו בגרמניה ככל הנראה היה צריך להיות היורו האחרון שבו הוא משתתף, אבל הפציעה סיקלה את השתתפותו ביורו הנוכחי. חסרונו של אלאבה הוא לא רק בעיה של השחקן אלא גם בעיה לנבחרת כולה. המגן-בלם היה אחד השחקנים החשובים ביותר בנבחרת בעשור האחרון, אם לא החשוב ביותר. וכעת, אוסטריה תצטרך להסתדר בלעדיו בגרמניה.

דומיניקו ברארדי (איטליה)

שחקן הכנף האיטלקי, שהיה חלק מהנבחרת שזכתה ביורו 2020, קרע את גיד האכילס במשחק מול ורונה בתחילת מרץ ולא אמור לחזור עד העונה הבאה. אומנם ברארדי הוא לא כוכב בנבחרת איטליה, אבל עם 9 שערים העונה ו-3 בישולים במדי ססואולו שנמצאת מתחת לקו אדום, הכנף היה צריך להיות שחקן הרכב ביורו הקרוב. בעקבות מחסור הכנפיים, ברארדי היה שחקן הרכב במוקדמות, וכעת ספאלטי יצטרך לחשוב על מחליף ראוי לעמדת הכנף הימנית.

סוון בוטמן (הולנד)

הולנד הנוכחית היא שופעת בבלמים איכותיים וטובים, אבל סוון בוטמן לא יהיה אחד מרשימת הבלמים ביורו הקרוב. הבלם של ניוקאסל קרע אף הוא את הרצועה הצולבת במשחק נגד מנצ’סטר סיטי לפני הפגרה, בוטמן קיווה לקבל זימון ולהיות בלם פותח ביורו הקרוב, אולם התקווה הזאת לא תתקיים, כאשר מועד חזרתו יהיה רק לקראת סוף שנת 2024. ההולנדי אחד מהעוגנים של ניוקאסל העונה, ולמרות העונה המקרטעת של הקבוצה, בוטמן הוביל את ההגנה והיה החלק היציב בעונה ההפכפכה שחווה הקבוצה של אדי האו.

טיבו קורטואה (בלגיה)

החוסר מזל של הבלגי נמשך, לאחר קרע בצולבת יומיים לפני תחילת השנה, השוער הצליח לחזור לאימונים ואף היה אמור לשוב לסגל במשחק מול בילבאו. אך העונה הכל הולך הפוך עבור הבלגי הבינלאומי, שבוע שעבר התבשרנו שטיבו קרע את המינסקוס ונאלץ לעבור ניתוח נוסף. לפי הדיווחים השוער יעדר בין 6-7 שבועות, ובכך הסתיימה העונה של טיבו עם ריאל בלי אף משחק רשמי. בעקבות כך, גם אם הבלגי יהיה כשיר ליורו, בנבחרת יש תהיות לגבי זימונו היות והוא לא שיחק ולו משחק אחד רשמי העונה.

פאבלו גאבי (ברצלונה)

הקשר הספרדי קרע את הרצועה הצולבת במשחק מול קפריסין, בברצלונה כעסו מאוד על שיתופו במשחק חסר חשיבות עבור ספרד. דה לה פואנטה מאמנה של ספרד הגיב על האשמות: “דברים כאלה יכולים לקרות בכל סיטואציה, הוא היה בסדר גמור, זאת הייתה תאונה מצערת”. אולם, לא רק בארסה נפגעה מהפציעה של גאבי אלא גם ספרד. הנבחרת הלאומית תחסר את אחד השחקנים החשובים ביותר בקישור שלה, אומנם הנבחרת הספרדית עמוקה מאוד בכל הנוגע לקישור שלה, אך ללא ספק גאבי הוא אחד השחקנים הבכירים ביותר בקבוצה, והוא יחסר עבור המאמן הספרדי ביורו.

ריס ג’יימס (אנגליה)

106 ימים, זה כמות הימים שריס ג’יימס נעדר בעקבות פציעת המסטרינג שדרשה ממנו ניתוח, בפברואר העלה ג’יימס פוסט וכתב שחזרתו היא רק עניין של זמן. מי שהרס את החגיגה הוא מאמן צ’לסי פוצ’נטינו, הארגנטינאי לא שם תאריך חזרה למגן האנגלי, וזאת בעקבות היסטורית הפציעות של המגן. סאות’גייט נשאל לגבי המגן ואמר: “האם הוא יכול לשחק שבע משחקים ביורו? לפי ההיסטוריה שלו בשנים האחרונות כנראה שלא. אבל הוא שחקן ברמה גבוהה שיכול לספק דברים חשובים ביורו הקרוב. אני מקווה שהוא יספיק לשחק מספר שחקנים לפני היורו”. ריס ג’יימס נמצא כעת במירוץ של זמן להצליח להתגבר על הפציעה לפני היורו. לנבחרת שלושת האריות יש עוד שני מגנים ימניים שיכולים לתפוס את עמדתו, הראשון טרנט אלכסנדר ארנולד, והשני קירן טריפייר. כתוצאה מכך, מגנה הימני של צ’לסי יצטרך לרשום דקות משחק לפני שתסתיים העונה, ובנוסף יצטרך להוכיח בזמן שנותר שהוא חזר טוב מהפציעה ויוכל לקחת חלק ביורו הקרוב.

כריסטופר אנקוקו (צרפת)

שחקן נוסף של צ’לסי שנמצא בספק ליורו הקרוב הוא החלוץ הצרפתי אנקוקו. ראשית, אנקוקו שיחק שבעה משחקי ליגה בלבד העונה, כאשר ברוב העונה בדומה לג’יימס השחקן היה פצוע. פציעתו האחרונה קרתה במהלך אימון בפברואר האחרון פציעת המסטרינג שממנה החלוץ אמור לחזור באפריל הקרוב. אומנם השחקן אמור לחזור לפני היורו, אך בעקבות החוסר דקות שלו העונה בתוספת לעומק ההתקפי שיש לנבחרת צרפת, לא ידוע האם אנקוקו יוזמן ליורו הקרוב גם במקרה ויהיה כשיר.

איבן פרישיץ (קרואטיה)

הקיצוני של קוראטיה נפצע בתחילת עונה במהלך אימון, פציעה מסובכת ברצועה הצולבת ברגל ימין ובעקבותיה עבר ניתוח, פציעה זו גרמה לו להיעדר מהמגרשים עד כה. פוסטוקגלו מאמנו הקודם בטוטנהאם אמר שהקיצוני כנראה יחמיץ את כל העונה, ולמעשה לא ישחק עבור טוטנהאם יותר. פרישיץ’ הספיק לעבור בינואר בהשאלה להיידוק ספליט, אך גם שם לא חזר עדיין לשחק. למרות זאת, פרישיץ’ אמר כי יש לו תקווה לחזור לאימונים ואף למשחקים בחודש אפריל, במקרה כזה החלטת שיתופו של הקיצוני תהיה של מאמן קוראטיה זלטקו דאליץ’.

פול פוגבה (צרפת)

אחד השחקנים החשובים ביותר בזכייה של צרפת במונדיאל הוא פול פוגבה. מאז אותה זכייה הצרפתי במגמת ירידה, השיא הגיע העונה, כאשר נכשל פוגבה בבדיקות הסמים, והורחק לארבע שנים בשל שימוש בחומרים אסורים. כמו במונדיאל 2022, גם עכשיו צרפת תאלץ להסתדר ללא אחד הקשרים הטובים ביותר שלה בעשור האחרון. פוגבה שכל הנראה סיים את הקריירה המקצוענית שלו בפרשיה הזאת, יצטרך להחזיק אצבעות לחבריו שיביאו את הגביע הראשון מאז שנת 2000.

לוק שואו (אנגליה)

המגן-בלם נפצע במהלך המשחק מול לוטון בפברואר, לאחר המשחק הודיעו יונייטד כי המגן עומד להיעדר בשלושה חודשים הקרובים. אומנם המחשבה של הקבוצה הייתה שלושה חודשים, אך לפי הדיווחים האחרונים ההתקדמות של המגן הימני היא מדהימה וישנו סיכוי שיחזור באמצע אפריל לאימונים מלאים. מבחינת סאות’גייט, הוא מאוד ישמח לראות את המגן שהיה אחד המצטיינים ביורו הקודם, גם ביורו הנוכחי. אך, המאמן האנגלי יקווה שלא יהיו עוד פציעות, ושהדיווחים האחרונים בנוגע להתקדמותו של השחקן הם נכונים.

ראחים סטרלינג (אנגליה)

סטרלינג חווה עד כה עונה טובה בצ’לסי עם מעורבות של 18 שערים בכל המסגרות. אולם, בנוסף לסטרלינג ישנם עוד קיצוניים אנגליים שנמצאים בכושר כמוהו ואף בכושר טוב ממנו. חברו לקבוצה פאלמר, פיל פודן שחווה עונה מדהימה עד כה במדי הסיטיזנס, בואן הנהדר של ווסטאהם ואנתוני גורדון שקיבל זימון בכורה לנבחרת הבוגרת בפגרה האחרונה. כל אלה למעשה נמצאים בכושר לפחות כמו סטרלינג, ככה שמקומו בנבחרת עדיין לא ידוע. בנוסף לכל אלה יש את מרקוס ראשפורד שאומנם חווה עונה פחות טובה, אבל ייתכן שסאות’גייט יעדיף אותו על חשבון סטרלינג. בתוספת לזה שהמאמן האנגלי לא זימן את הקיצוני בפגרת נבחרות האחרונה, זימונו של סטרלינג ליורו הקרוב נמצא בספק רב מאוד.

יוריין טימבר (הולנד)

הבלם ההולנדי קרע את הרצועה הצולבת במשחק הפתיחה של ארסנל העונה בליגה במשחק מול נוטינגהאם פורסט, השחקן נמצא בתהליכי החלמה ואף קרוב לחזרה למגרשים. לאחר הפגרה הבלם ההולנדי אמור לשוב לסגל של ה’תותחנים’. למרות החזרה למגרשים, מבחינת הנבחרת, קומאן צריך לבדוק את יכולתו של טימבר והאם הצליח להתאושש כמו שצריך מהפציעה הקשה הזאת. כמו שנכתב לעיל ל’אורנג” יש מגוון רחב של בלמים, ולכן במקרה וטימבר לא יצליח לשחזר את היכולת לפני הפציעה, הנבחרת לא תסתכן ולצערו הוא לא ייקח חלק בטורניר.

סנדרו טונאלי (איטליה)

הקשר האיטלקי התחיל מצוין את שנתו הראשונה באנגליה, אחד מעוגני הקישור של מילאן בשנים האחרונות, עבר לניוקאסל תמורת 64 מיליון יורו. באוקטובר נחשף שהקשר היה מעורב בפרשית הימורים הגדולה ביותר באיטליה מאז 1980. כתוצאה מכך, הושהה טונאלי מכלל פעילות לעשרה חודשים. הקבוצה האנגלית לא הצליחה להתסדר מאז ההשהיה של השחקן וממוקמת כרגע במקום העשירי בליגה. גם בנבחרת איטליה מודעים לחסרון הגדול של טונאלי ומקווים שחסרון זה לא ישפיע על הנבחרת ביורו.

בן ווייט (אנגליה)

לעומת שאר השחקנים ברשימה המקרה של בן וויט הוא קצת אחר. במונדיאל 2022 הבלם האנגלי עזב את הנבחרת מ”סיבות אישיות” והיעדרו מהנבחרת ממשיכה עד היום, סאות’גייט ניסה לזמן אותו לנבחרת לקראת המשחקים האחרונים נגד ברזיל ובליכה, אך אדו המנהל הספורטיבי של ארסנל ענה כי השחקן לא מעוניין להצטרף. “זה בושה עבורי” אמר סאות’גייט והוסיף “לקחנו אותו ליורו, לקחנו אותו למונדיאל בקטאר, דיברתי איתו גם אחרי המונדיאל בגלל שרציתי לזמן אותו. הוא לא זמין עבורנו, אבל אין לנו בעיה בכלל איתו”. בנוסף לכך, אמר סאות’גייט: “אני רוצה להשאיר את הדלת פתוחה. הוא יכל להיות בסגל אך לא היה זמין עבורנו ואני צריך להתרכז במי שיכול לעזור לנו”.

 

 

2 תגובות
  1. רז כותב

    ממש אחלה כתבה
    ממש בא לי את היורו כבר

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    יהיה יורו קטלני

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן