תקרות שכר | בדרך לשיוויון בליגה היקרה בעולם?

מועדוני הפרמייר ליג הצביעו בעד חוק חדש ומפתיע שייכנס לתוקף בעוד שנתיים | כל הפרטים

בשנים האחרונות, שכר השחקנים הולך ושובר שיאים. כמעט בכל חלון ההעברות נשברים סכומי ההעברות ונקבעות תקרות שכר חדשות.

בתחילת השבוע הנוכחי הצביעו קבוצות הפרמייר ליג על חוק חדש ומעניין שנוגע להגבלות שכר, בדומה למה שיש כיום בליגת ה-N.B.A. מתוך 20 הקבוצות שמשחקות העונה בפרמייר ליג, 16 קבוצות הצביעו בעד החוק החדש, אסטון וילה, מנצ’סטר סיטי ומנצ’סטר יונייטד הצביעו נגד וצ’לסי בחרה להימנע.

על פי החוק החדש, החל מעונת 2025/26 לכל קבוצה שתשחק בפרמייר ליג תהיה מגבלת שכר קבועה. כיום, הכל פרוץ וכל קבוצה קובעת את מגבלת השכר שלה לפי מדיניותה. הסכום שיהיה אפשר להשקיע על שכר יהיה עד פי חמישה מהכנסות השידורים של המועדון ה”עני” ביותר בליגה. כך מקווים באנגליה לצמצם את הפערים בין הקבוצות ולייצר שוויוניות בליגה.

לפי האתר של הפרמייר ליג, בעונת 21/22 הקבוצה שהרוויחה הכי מעט מזכויות שידור הייתה היורדת נוריץ’, שהכניסה כ-94 מיליון יורו משידורי הטלוויזיה. כך לדוגמא, אם החוק היה נכנס לתוקף בקיץ שעבר, תקרת השכר של כל קבוצה הייתה עומדת על כ-469 מיליון יורו. תקרת השכר כוללת לא רק את המשכורות עצמן, אלא גם את כל מה שמסביב, כלומר גם את עלות ההחתמות עצמן וגם עמלות סוכנים.

כך לדוגמא, מנצ’סטר סיטי שילמה העונה לשחקני הסגל הראשון שלה 208 מיליון יורו, מה שאומר שיישאר לה כ-260 מיליון יורו להחתמות, עמלות, וכל הוצאה אחרת הקשורה לבניית סגל הקבוצה. החוק החדש מזכיר את תקרת ה’פייר פליי’ שקבע חאבייר טבאס בלה ליגה הספרדית, ובאנגליה מקווים שהחוק החדש יצליח להשיג את מטרותיו.

1 תגובה
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    הליגה הזאת תיפגע מאוד ממהלך כזה

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן