תשחק בקופה אמריקה? ההתאחדות חתמה על הסכם היסטורי

הסכם שיתוף פעולה חדש נחתם בין ההתאחדות לכדורגל לקונמבול מדרום אמריקה | כל הפרטים

יו”ר התאחדות לכדורגל בישראל, שינו זוארץ, חתם אמש (רביעי) על הסכם שיתוף פעולה היסטורי עם ה’קונמבול’ ההתאחדות לכדורגל של דרום אמריקה. הקונמבול הוא הגוף האחראי על הטורנירים השונים בדרום ומרכז אמריקה, ובניהם הקופה אמריקה, גביע הלברטדורס והליגות השונות.

ההסכם ההיסטורי שנחתם הינו בעל משמעויות מקצועיות ומדיניות עצומה, כשבין היתר הוא כולל אפשרות להצטרפותה של נבחרת ישראל לקופה אמריקה ולטורנירים אחרים בעתיד.

בנוסף, ההסכם שנחתם כולל שיתופי פעולה במגוון תחומים, בינהם נמצאים בין היתר פיתוח והכשרת מאמנים, קורסים לשופטים, פיתוח כדורגל הנשים הנוער והילדים, שיתוף ידע מקצועי בתחומי הרפואה והטכנולוגיה בפן הכדורגל. וגם ארגון של משחקי ידידות בין נבחרות וקבוצות החברות בשתי ההתאחדויות.

שינו זוארץ, יו”ר ההתאחדות לכדורגל, אמר לאחר החתימה על ההסכם כי: “זה רגע מרגש במיוחד, היסטורי, פריצת דרך בינ”ל עבור ההתאחדות לכדורגל. חתמנו על הסכם לשיתוף פעולה עם מעצמות ענק, אלופות עולם, אלופות הקופה, מדינות שהכדורגל בהן הוא אבן יסוד, תרבות, דת. אני תמיד מגיע למעמדים כאלה צנוע וסקרן כדי ללמוד, ומספיק בטוח במה שיש לנו כהתאחדות וכמדינה להציע לשותפים שלנו. חברות האמת שלנו עם אלחנדרו דומינגס, נשיא קונמבול וסגן נשיא פיפ”א, הולידה פרי נפלא לכדורגל הישראלי. נעבוד קשה כדי לתרגם את ההסכם המבטיח לאמצעי שיניב תוצרים משמעותיים. אני מאוד מקווה שנבחרת ישראל תהיה חלק מאחד הטורנירים הגדולים שמארגנת קונמבול, אולי קופה אמריקה”.

ההסכם נחתם בזכות עזרתו הרבהרבה של סגן נשיא פיפ”א, אלחנדרו דומינגס, שנפגש עם ראשי ההתאחדות בביקורו האחרון בארץ בספטמבר האחרון. בנוסף אליו, אלחנדרו דומינגס, מנכ”ל קונמבול, הגיע לביקור דומה בארץ בו נפגש עם ראשי ההתאחדות ואף עם נשיא המדינה וראש הממשלה.

ניב גולדשטיין, מנכ”ל ההתאחדות לכדורגל, אמר: “הרעיון והיוזמה לשיתוף הפעולה נולדו כבר בביקור המוצלח והמרגש של סגן נשיא פיפ”א אלחנדרו דומינגס בארץ בספטמבר האחרון. היום, כאשר זה מיתרגם להסכם כל כך משמעותי, ולאחר שנפגשנו עם ראשי התאחדויות קונמבול, אני משוכנע שהעתיד יהיה פורה ועשיר בתוצרים. זה הסכם שיתרום לכדורגל שלנו באספקטים מרכזיים – ברמת ההתאחדויות, הנבחרות וכמובן המועדונים. במהלך הביקור, נוכחנו לגלות חברי אמת שחולקים אתנו חזון משותף בקשר להווה ולעתיד של שני הגופים. תודה מיוחדת למר חיימה גרייבסקי, חבר בוועדת ההתאחדות לקשרים בינ”ל, ומי שסייע רבות בהגעה לרגע המיוחל”.

אלחנדרו דומינגס, נשיא קונמבול, אמר בתגובה להסכם: אני שמח על הגעתכם אלינו ובטוח כי שיתוף הפעולה בינינו יוליד דברים נפלאים עבור השותפים, לא רק בכל הקשור לכדורגל. בביקורי בישראל למדתי עד כמה אתם אוהבים את המשחק, מצאתי התאחדות מתקדמת ומובילה בתחומים רבים ואין ספק שיש לכם הרבה מה לחלוק אתנו וכך גם לנו. כדורגל מחבר תרבויות, לא משנה עד כמה המרחק הגיאוגרפי גדול, ויכול לתרום לשלום. אני, כמו גם חברי לקונפדרציית הקונמבול, רוצים לראות את נבחרות ישראל חלק מהטורנירים שאנחנו אחראים להם. החתימה על שיתוף הפעולה היא רגע מרגש, אבל העבודה למימושו והתוצרים שיוליד יהיו מרגשים ומועילים פי כמה לטובת עתיד טוב יותר עבור רבים כל כך”.

1 תגובה
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    טוב מאוד

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן