הלילה כל העיר שלנו | מילאן 2-0 אינטר

הנחש ה’ניראזורי’ הכיש שוב את פיולי וקבוצתו, עם עוד משחק שבו אינטר הוכיחה את העוצמה שלה בכדורים ארוכים. ביום המשחק חגגה אינטר את האליפות ה-20 שלה, מה שהפך את הניצחון למרגש במיוחד עבור אינטר: גם ניצחון בדרבי, גם זכייה באליפות וגם עקיפה בטבלת האליפויות את מילאן. פיולי, שניסה להפתיע את אינטר עם מערך מוזר, בעצם הפתיע את שחקניו שלא הצליחו לבצע את הפעולות הפשוטות, והיו נראים מאוד מבולבלים ולא חדים. השערים של אינטר הראו בדיוק את הדרך שבה הקבוצה הלכה לאורך כל העונה. עם משחק מצוין של מרקוס תוראם, אינטר לימדה את איטליה השנה שיעור ברכישת שחקנים. מהצד השני, לאאו כלל לא הורגש עד החילופים של פיולי. מי שכן בלט הוא יונוס מוסא, שניסה לייצר מצבים לחבריו ללא הצלחה. בסיום נרשמו שני רגעים מכוערים, בהם נשלפו שלושה אדומים – אחד להרננדז, אחד לקלאבריה הקפטן ואחד לדמפריז שנכנס רק 9 דקות קודם לכן.

1. הקדמה

לאחר ההדחה מרבע גמר הליגה האירופית על ידי רומא, מילאן הגיעה לביתה במטרה אחת, לא לתת ליריבתה העירונית אינטר לחגוג על חשבונה את האליפות. מי שכנראה אלו ימיו האחרונים בקבוצה הוא פיולי המאמן, שלפי הדיווחים, הכישלונות של הקבוצה בעונה האחרונה מובילים את המאמן האיטלקי החוצה.

מהצד השני של העיר נעמד סימאונה אינזאגי עם שנה מהפנטת, הקבוצה שלו שולטת בליגה בכל אספקט, ועל אף שלא הצליח להעפיל לרבע גמר והודח לאתלטיקו מדריד, הקבוצה של אינזאגי הציגה כדורגל מדהים. במשחק נגד מילאן היא רצתה לזכות באופן רשמי באליפות, ועוד על חשבון יריבתה העירונית, במשחק הבית שלה. עד כה, אף קבוצה מילאנזית לא לקחה אליפות במשחק הדרבי העירוני, ואינטר רצתה לעשות זאת ראשונה.

2. הרכבים

3. טקטיקה

פיולי ניסה להפתיע את אינזאגי בשינוי מערך של 3-4-3 בהתקפה ו5-4-1 הגנה בניסיון ליצור מראה למערך של אינטר. בהתקפה תיאו שיחק כווינג באק שמאלי, ולאאו הוצמד כחלוץ, ארבעת הקשרים שיחקו בריבוע באמצע, ככה שלא היה מדובר ב3-4-3 עם שני שחקני קו על כל צד.

בצד השני, קאלבריה הוסט לבלם ומוסא שיחק כווינג באק ימני. כאשר הקבוצה עברה מהתקפה להגנה, היה ניתן לראות את ה-5 בהגנה, באחד מחלקי המשחק היה ניתן לראות את קלאבריה נמצא כמגן, ומורה למוסא לחזור לעמדתו כווינג באק, בכדי שקלאבריה יוכל לחזור לעמדת הבלם השלישי.

ניתן לראות בתמונה את העמידה של קלאבריה כבלם שלישי, ואת תיאו הרננדז זז לכיוון עמדת הווינג בק. בנוסף לכך, ניתן לראות את העמידה של שלישית הקישור של מילאן, בתוספת לפוליסיץ’ שהצטרף כדי ליצור הנעת כדור טובה יותר, ושליטה במשחק מהצד של פיולי. כמו כן, בתמונה ניתן לראות את הסגירה המעולה של אינטר כאשר גם החלוצים מבצעים הגנה, ולא נותנים למניעי הכדור של מילאן שטח פנוי.

מהבחינה ההגנתית רואים את קו החמש בהגנה של מילאן, כאשר מוסא הוא הווינג באק הימני, וקאלבריה הוא הבלם. את מי שלא רואים זה רפאל לאאו, שלא עשה עבודה הגנתית והתרכז נטו בהתקפה. מבחינת הקישור ניתן לראות את הרביעיה מסתדרת בצורה שונה מאשר ההתקפה. מה שמיוחד במצב הזה שאין מיקומים ברורים. לדוגמה מי שנמצא בכנף שמאל זה אדלי, אבל בפעם הבאה זה יכול להיות פוליסיץ’. כתוצאה מכך, לקבוצה היה המון חורים בהגנה בעקבות חוסר תיאום של שחקני ההגנה, לאאו בהתקפה נעלם והיחידי שתפקד הוא מוסא שעוד ניסה כמה שיותר לייצור מצבים אך גם זה ללא הצלחה.

השינוי של מילאן הגיע עם החילופים, תחילה פיולי הכניס ז’ירו והסיט בחזרה את לאאו לעמד הכנף, אך עדיין משהו לא דפק במילאן. ואז, בצעד נואש, הכניס פיולי את ציקואזה ומיד אחר כך את אוקפור, כאשר שינה שוב את המערך ל4-4-2, ואז מילאן התחילה להיות התקפית יותר ולייצר מצבים משני חלקי המשחק. אבל המהלך הזה היה מאוחר מדי, פיולי ניסה להתחכם ולבלבל את אינטר אולם בסוף הוא בלבל בעיקר את עצמו.

מהצד השני, אינטר המשיכה בשיטה שכל כך מאפיינת אותה, ולא התבלבלה מהשינוי מערך מילאן. סימאונה אינזאגי ראה שמילאן מסתרבלת בתוך עצמה, והבין שאין צורך בשום שינוי. החילוף הראשון של אינטר התבצע רק בדקה ה-78. גם כאשר מילאן צימקה והתחילה לשבת על השער של אינטר, המאמן האיטלקי לא התרגש ונשאר נאמן למערך שהוביל אותו ליכולת הזאת.

כבר במיקומים הממוצעים אפשר להבין את השיטה של אינטר, קו של 3 בלמים, מרווח מבחינה התקפית, המגנים הם ווינגבקים שפותחים את המשחק לכנפיים, ומרקוס תוראם הוא בעצם חלוץ המטרה אליו נשלחים הכדורים.

כמו כן, ניתן לראות את האמצע הצפוף של מילאן, שכמו שנרשם לעיל שלישיית הקישור של מילאן בתוספת פוליסיץ’ יצרו מין ריבוע במהלך המשחק, והיו מאוד צפופים אחד לשני. מה שקצת ניתן לראות במיקומים הוא את לאאו, שלא עמד על הקו אלא הגיע יותר אל האמצע לפחות במחצית הראשונה, ונתן את הקו לתיאו ששיחק כווינג באק.

4. מהלך המשחק

בתחילת המשחק מי שהייתה יותר מסוכנת היא אינטר, שהצליחה להגיע לכמה מצבי מסוכנים אך לא הצליחה לכבוש עד דקה 18. המהלך שקדם לשער הוא מהלך שהוביל לקרן, עליו נתעכב מעט. השיטה של אינטר מבוססת על כדורים ארוכים לעבר החלוצים שלה, במהלך הזה מסירה ארוכה של באסטוני מצאה את מרקוס תוראם שעשה תנועה נהדרת בין הבלמים, מניאן יצא מהשער וחזר בו, וחוסר חדות של תוראם שלחה את המצב הזה רק לקרן שממנה כמובן הגיע השער.

קריאת משחק נהדרת של תוראם, בתוספת למסירה מעולה של באסטוני, הובילו למצב מסוכן, את המהלך הזה עוד נראה שוב בהמשך, בכל זאת מדובר באינטר.

אחרי המצב המסוכן של תוראם – הגיעה הקרן. אחת הקלישאות הכי מוכרות בכדורגל זה ש’שתי נגיחות ברחבה שוות שער’ – וגם פה שתי נגיחות ברחבה הביאו לשער. קרן של דימרקו, פאבר ובאסטוני בורחים אל הקצר, פאבר מחליק את הכדור אחורה. באותם רגעים מרטינס מושך שני שחקנים כשהוא הולך אחורה ומותיר את אצ’רבי לנגיחה חופשית מול מניאן.

1-0 לאינטר, האליפות מתקרבת.

מילאן ניסתה לחזור למשחק בכל כוחה, אבל נתקלה בחומה הכחולה-שחורה שלא נתנה לשחקני מילאן את החופשיות ברחבה. שתי הקבוצות ירדו למחצית כאשר אינטר עדיין עם ההובלה, וכשבמצב הנוכחי אינטר אלופה.

גם בפתיחת המחצית השנייה מילאן הייתה זאת שהניעה את הכדור במטרה למצוא את השוויון, אבל בניגוד למהלך המשחק, אינטר הצליחה להכפיל את היתרון שלה. ואיך זה קרה? אתם זוכרים את המצב שהוביל לקרן? אז כן בדיוק אותו מהלך, באסטוני עם הכדור, רואה את התנועה של תוראם ושולח אליו כדור ארוך. תוראם משתלט על הכדור, מנסה למסור למיחטריאן, אך טומורי מצליח לחסום את המסירה. הכדור הגיע שוב לתוראם שהלך אל הקו, זיהה את העמידה הלא טובה של מניאן ושלח את הכדור לפינה הקרובה.

2-0 לאינטר, שוב תוראם, שוב השיטה של אינזאגי.

מכאן המשחק התנהל על מי מנוחות, כאשר מילאן לא הצליחה באמת להתקרב לשער של יאן זומר השווייצרי, לפחות עד שהגיע השינוי של ציקוואזה. הניגרי הצליח להכניס אנרגיות, ואף שינה את צורת המשחק של פיולי, כך שיש שני כנפיים שפועלים, לאאו מצד שמאל וציקוואזה מצד ימין. מילאן המשיכה לתקוף, עד שהגיע השער המיוחל.

שוב נלך לקלישאה הידועה שתי נגיחות ברחבה שוות שער. קודם כל המהלך התחיל מצ’יקוואזה שהעביר כדור ארוך לצד השני ברחבה, שם חיכה לאאו. הפורטוגלי העביר את הכדור עם הראש לגאביה שנגח, זומר הצליח להדוף לקורה, אך מי שעט על הריבאונד הוא טומרי שכבש מקרוב. הקלישאה שוב צדקה!

2-1 מילאן חוזרת.

אבל מפה מילאן לא הצליחה לחזור ל2-2, על אף המומנטום המעולה שהייתה בו, פיולי וחבורתו לא הצליחו לחזור מול הגנת הטיטאן של אינטר. אבל רגע לפני שריקת הסיום אירעו שני אירועים מכוערים. זה התחיל כאשר מספר 16 של אינטר, פרטזי, ניסה להשהות את המשחק ולא נתן את הכדור למילאן, לאאו דחף אותו ומשם המהומה התחילה. דמפריז דחף את לאאו בחזרה, תיאו הרננדז הגיע לעזרת חברו לקו ומשם הצרפתי וההולנדי הלכו מכות שאף כללו חניקה של הרננדז. בעקבות האירוע החליט השופט להוציא לשני השחקנים אדום ישיר, כך שדמפריס שיחק רק 9 דקות עד שקיבל את האדום. אם זה לא מספיק, באחת מהקרנות האחרונות של המשחק, שוב פרטזי מעורב אבל הפעם עם קלאבריה. הראשון נתן טיפה דחיפות ומשיכות לכיוון המגן ואז קלאבריה במעשה מאוד לא אחראי שלח מרפק לפנים של פרטזי ואף הוא הורחק מהמשחק.

המשחק נגמר, אינטר אלופה בפעם ה-20 בתולדותיה לאחר משחק שבו שוב הוכח שהשיטה של אינזאגי לפחות בליגה האיטלקי העונה עבדה בצורה פנומנלית.

5. סטטיסטיקה

סטטיסטיקה כללית

  • החזקת כדור: מבחינת החזקת כדור שתי הקבוצות היו מאוד שוות, עם 52% של מילאן לעומת 48% של אינטר. כרגיל אינטר לא אוהבת להחזיק בכדור ומעדיפה לשלוח כדורים ארוכים לעבר החלוצים שלה ולדלג על קו הקישור.
  • עבירות: כיאה לדרבי המשחק היה מאוד אגרסיבי. שתי הקבוצות ביצעו יחדיו 29 עבירות, כאשר מילאן אחראית ל-19 מהן. לרוב מי שמניעה יותר בכדור מבצעת פחות עבירות, כי הכדור אצלה והיא לא צריכה להיכנס לרגלים של היריבה, אך שחקני מילאן היו מאוד עצבנים, מאוד לא רגועים וראו את זה גם על פי האדומים השטותיים שהם קיבלו וגם על פי כמות העבירות שהםם ביצעו.
  • בעיטות: מילאן בעטה יותר לשערואף יותר למסגרת, עם 15 בעיטות של האדומים לעומת 11 בעיטות של אינטר, ו-6 בעיטות למסגרת לעומת 3. שתי הקבוצות הגיעו לאותה כמות של XG, עם 2.17 למילאן לעומת 2.05 של אינטר. לעומת מילאן, אינטר הייתה יותר רגועה וזה ניכר על ידי ניצול מצבים מיטבי.
  • מצבים מסוכנים: עד כמה מילאן לא הייתה מרוכזת ורגועה? הקבוצה של פיולי הגיעה ל-4 מצבים מסוכנים, אך היא כבשה רק באחד מהם. מצבים מסוכנים חייבים לנצל במיוחד מול קבוצה יעילה כמו אינטר.

  • במפת ההזדמנויות ניתן לראות כי הייתה התקפה מתפרצת אחד לכל קבוצה. אינטר היא קבוצה מאוד מסודרת ככה שדרך משחק פתוח מאוד קשה להגיע מולה למצבים איכותיים, אך כאשר מגיעים נגדה למצב מתפרצת זה חייב להסתיים בשער. עם זאת, רפאל לאאו היה מאוד לא חד, ופספס את ההזדמנות הנהדרת שהייתה לו במחצית הראשונה להשוות את המשחק.

מפות אזורים

נתחיל ממפת אזורי המשחק. רוב המשחק התנהל בשליש המרכזי של המגרש. אך בנוסף לשליש המרכזי, המשחק התקיים לרוב בשליש של קבוצת החוץ הלוא היא אינטר, שוב הטקטיקה של אינזאגי היא לשלוח כדורים לעבר החלוצים ולדלג על הנעת הכדור. ככה בדיוק נעשה גם במשחק הזה, מילאן לא ניסתה לעצור את שיטת המשחק של אינזאגי, ואף עזרה לו עם שלושה בלמים שלא היו מתואמים שנתנו למרקוס תוראם לברוח להם כל פעם מחדש.

מבחינת מפת אזורי ההתקפה, אינטר התנהלה יותר דרך הכנף הימני של הקבוצה כאשר גם מרקוס תוראם ברח יותר לאזורים האלה. מי שמשחק בעמדה הזו הוא המגן הנהדר דימרקו, שעושה עבודה פנטסטית. מנגד באופן מפתיע אבל לא מפתיע, מילאן התנהלה במחצית מהזמן בחלק הימני שלה, הסיבה שזה מפתיע היא היות ובכנף שמאל של מילאן יש את המגן תיאו הרננדז ורפאל לאאו. אולם מכיוון ששניהם לא באמת שיחקו בעמדות המקוריות שלהם, לאאו שיחק כחלוץ והרננדז שיחק כווינג בק, זה הגיוני שמילאן תקפה יותר דווקא מהאגף השני.

בעיטות

שתי הקבוצות העדיפו במשחק הזה לבעוט מתוך הרחבה ופחות לנסות לאתגר את שוערי הקבוצות, על אף שמדובר בשחקנים בעלי טכניקה טובה מאוד מרחוק. לשתי הקבוצות בסה”כ היה 26 בעיטות לשער, שישה מהן היו מחוץ לרחבה, מדובר על 20% מהבעיטות שהיו מחוץ לרחבה. מצד אחד זה מראה את הניסיון של שתי הקבוצות להגיע למצבים הטובים ביותר, מצד שני זה מראה על היכולות ההתקפיות של שתי הקבוצות שעל אף שמדובר בקבוצות ששיחקו עם חמישה בלמים, עדיין שחקני ההתקפה הצליחו לחדור לתוך רחבת היריבה.

גם מבחינת אחוזים, זה נראה מדהים. שתי הקבוצות נמצאות על 20% מבעיטות מרחוק. יתרה מכך, הקבוצות הגיעו לבעיטות מתיבת החמש כמעט באותה כמות כמו שבעטו מרחוק. שוב מראה על האיכות של ההתקפות של שתי הקבוצות. תוצאה של 2-1 לא משקפת את המשחק שקיבלנו.

כמו שנאמר לעיל, כמות הבעיטות שהגיעה מילאן מבעיטת החמש שווה לכמות הבעיטות שנבעטו מרחוק – כ 3 בעיטות, כמובן שרובן הגיעו מתוך הרחבה עם 80%, נתון מדהים, ושוב אפשר לראות שמילאן פשוט לא הצליחה לסיים כמו שצריך.

לעומתה אינטר, בעטה מרחוק טיפה יותר מאשר בעטה מתוך תיבת החמש. אבל גם כאן מדובר על שתי בעיטות מתיבת החמש לעומת שלוש מחוץ לרחבה. אינטר הצליחה לבעוט מהרחבה כ-73% מהבעיטות שלה, וגם נתון זה מראה את רמת היעילות של אינטר לעומת רמת היעילות של מילאן. זה היה עוד גורם שעזר לאינזאגי לנצח את המשחק, החוסר יעילות של מילאן, בתוספת לניסיון הנואש של פיולי לתעתע באינזאגי.

6. המצטיינים של המשחק

מרקוס ‘הצפע’ תוראם: ציון בולרז – 9.0

החלוץ שהגיע בחינם השנה לאינטר, היה חלק משמעותי מאוד באליפות הזאת של אינטר בכלל ובמשחק הזה בפרט. שני השערים שנכבשו היו ממהלכים שלו, בין אם זה המהלך שהוביל לקרן ובין אם זה השער שכבש. התנועה של תוראם, יחד עם יכולת הזיהוי של השטח המת – תרמו מאוד לאינטר להכניס לו את הכדורים כמו שצריך, כמה אינטליגנט השחקן הזה.

תוראם יודע להכיש קבוצות כמו נחש, וגם במשחק הזה הוא הכיש את מילאן בצורה מדהימה.

סטטיסטיקה מהמשחק של הנחש תוראם:

  • 90 דקות.
  • 3 בעיטות.
  • שער אחד.
  • 2/3 דריבלים מוצלחים.
  • 37 נגיעות בכדור.
  • 11/19 מסירות מדויקות (58%) (לא הצד החזק שלו).
  • 0/1 קרוסים.
  • 8/12 מאבקי קרקע מוצלחים (חלוץ!).
  • 2/3 מאבקי אוויר מוצלחים.
  • 13 איבודים.
  • 2 תיקולים.

6.2 בנג’מין פאברד – ציון בולרז 8.3

שחקן נוסף שהגיע הקיץ לאינטר תמורת 30 מיליון הוא בנג’מין פאברד. הצרפתי עבר עונות לא פשוטות בבאיירן, אבל אינזאגי הצליח להחזיר את השחקן הזה לחיים בשילובו כבלם השמאלי במערך של שלושה בלמים. במשחק הזה הוא נתן משחק הקרבה מדהים, ואף היה אחראי לבישול השער הראשון במשחק.

סטטיסטיקה של הצרפתי:

  • 90 דקות.
  • אסיסט אחד.
  • 5 ניקויים.
  • חסימה אחת.
  • 3 תיקולים.
  • 61 נגיעות בכדור.
  • 45/47 מסירות מדויקות (96%).
  • מסירת מפתח אחת.
  • יצירת מצב הבקעה אחד.
  • 3/4 מאבקי קרקע מוצלחים.
  • 2/2 מאבקי אוויר מוצלחים.
  • 2 איבודי כדור (בלבד!).
  • 0 פעמים עברו אותו בדריבל.

7. סיכום

קבלו אותה אלופת איטליה – אינטר! עונה מדהימה של החבורה של אינזאגי הסתיימה באליפות המתוקה כל כך. צריך לציין כי במידה ואינטר תנצח את חמשת המשחקים שנותרו לה – היא תגיע ל-101 נקודות העונה, עונה מטורפת של אינטר. המועדון ממשיך לחזק את עצמו בטופ של הכדורגל האירופי, וכעת אחרי האליפות היא תצטרך לחשוב על הקיץ, ועל מטרה טיפה שונה, הגביע עם האוזניים הגדולות. מי שכבר יגיע אליהם בקיץ הוא פיוטר ז’ילנסקי, שכבר סיכם במועדון ואמור לעבות את הקישור של אינטר.

מהצד השני של העיר התחושות מהעונה הזאת ממשיכות להיות רעות, ללא תואר אחד וללא הצלחה במפעלים האירופים, פיולי כנראה יסיים את דרכו כאשר הוא מפסיד ב-10 דרבים, הכי הרבה למאמן בהיסטוריה של הדרבי דאיטליה. כעת, גם מילאן תצטרך להכין את העונה כאשר היא כמעט הבטיחה באופן סופי את השתתפותה בליגת אלופות בעונה הבאה, המועדון האיטלקי יהיה חייב להתחזק במיוחד במידה והכוכב הגדול שלהם רפאל לאאו יעזוב, מילאן תלך לבנייה מחדש בקיץ הקרוב, ויהיה מעניין לראות כיצד הקבוצה הזו תתחזק.

 

1 תגובה
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    אחלה כתבה אלעד!

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן