המופע של ג’יידון סאנצ’ו | דורטמונד 0-1 פריז סן ז’רמן

לילה שכולו גאווה גרמנית עם ניצחון ביתי מול הקיר הצהוב והבטחת עלייתן של 5 קבוצות לליגת האלופות בעונה הבאה. לילה היסטורי של ג'יידון סאנצ'ו שגרם לכולם לשאול "מה קרה איתך באדום?" ולילה היסטורי לפולקרוג שהכניע את אלופת צרפת הפייבוריטית.

אחרי התיקו הראשון על אדמת גרמניה במסגרת חצי גמר ליגת האלופות, הייתה התחושה שהמשחק השני ישוחק קצת אחרת.
אחרי הקאמבק האדיר שלה מול ברצלונה, פריז סן ז’רמן הגיעה אל הזיגנל אידונה פארק בתחושה שהיא פייבוריטית – לפחות בכל הקשור לדעת הקהל כשברוב אתרי ההימורים היחסים וההימורים עצמם נטו לטובתה של אלופת צרפת הטרייה.

הציפייה הייתה הכרעה. הכרעה של האורחת דווקא, אך בסופו של דבר קיבלנו עוד משחק שיוויוני וקצבי בין שתי יריבות אדירות שהשאירו הכל על המגרש.
הקצב היה גבוה, המומנטום ההתקפי התחלף לא פעם וכמות המצבים אליהן הגיעו שתי הקבוצות הייתה גבוהה בהתאמה.

בורוסיה דורטמונד פתחה את המשחק עם ה 4231 ההתקפי והלוחץ של אדין טרזיץ’ כשמולה עומדת פריז סן ז’רמן ב 433 הקלאסי של לואיס אנריקה.

המשחק כאמור התנהל בקצב גבוה שהניב סך של 27 בעיטות אמש (13-14) וכתוצאה מכך גם נתון שערים צפויים גבוה מאד של 1.78 לביתיים אל מול 1.7 של פריז סן ז’רמן.
הקבוצה של לואיס אנריקה דוגלת בכדורגל עמדתי שמטרתו לשמור על הכדור ועל הקצב, וכתוצאה מכך פריז החזיקה בכדור 57% מהזמן ומסרה 528 מסירות מדויקות ב 91% – עדות למשחק האיטי והמחושב יותר, בזמן שבורוסיה דורטמונד רשמה סך של 359 מסירות מדויקות ב 84% דיוק, עדות לגישה המעט יותר הרפתקנית ומהירה של הבחורים של טרזיץ’.

ממפת הבעיטות אפשר לראות ששתי הקבוצות הגיעו עם הכדור לא מעט לרחבה ואף הצליחו לרשום כמות אדירה של מצבי הבקעה – 5 לדורטמונד אל מול 4 של פריז סן ז’רמן.
מעניין היה לראות את הגישה המאד פסיבית ואנמית של פריז סן ז’רמן שאמנם הצליחה לייצר מצד אחד 11 חטיפות כדור ורשמה כמות גדולה של תיקולים (41) כשרק מחצית מהם מוצלחים (21) וכשהקבוצה של אנריקה מבצעת סך של 6 עבירות בלבד.

המיקום הממוצע של שתי הקבוצות מלמד אותנו על המהלכים הטקטיים שהתרחשו במהלך המשחק.

תחילה אפשר לראות בבורוסיה דורטמונד את המיקום של מאטסן (22) ואדיימי (27).
למרות שמדובר בשני שחקנים עם אוריינטציה התקפית, המיקום שלהם יחסית נמוך במגרש.
זו עדות לכך שטרזיץ’ התכונן היטב להתקפות של פריז מכנף ימין עם דמבלה וחכימי כשהוא מצר את צעדיו ההתקפיים של מאטסן מצד אחד ומשתמש ביכולות ההגנתיות הנפלאות ומוסר העבודה האדיר של אדיימי בעבודה ההגנתית על שני שחקני הכנף של פריז – תצוגה אדירה לשחקן ההתקפה אמש, דווקא בפן ההגנתי.

טרזיץ’ גם הקשה על הגנת פריז כשמיקם את בראנדט (19) ממש לצד פולקרוג (14), מה שגרם ללא מעט בעיות לבלמים בלבן.

מהצד השני בפריז אפשר לראות בכנף שמאל את מנדש (25) שכמעט ולא תקף אמש, זאת בזכות העבודה ההתקפית הפנטסטית של סאנצ’ו, ובנוסף אפשר לראות את החלל שמאחורי קיליאן אמבפה – אף שחקן בפריז לא לקח על עצמו את תפקיד הקשר ההתקפי סטייל בראנדט שמתקרב לחלוץ ומושך תשומת לב, מה שהקשה מאד על אמבפה אמש במשחק.

בורוסיה דורטמונד בנתה את המשחק שלה סביב היכולות האישיות של ג’יידון סאנצ’ו.

כפי שאפשר לראות ממפת המסירות של הצהובים/שחורים אמש, רוב התנועה (הקו העבה ביותר) הלכה לכיוונו של האנגלי שאחרי תקופה מסויטת במנצ’סטר יונייטד, חזר אל המקום בו שיחק בשנים האחרונות, מקום אותו הוא מחשיב לבית ואמש הוא הראה עד כמה יכולות אדירות יש לו ברגליים.
הראש הוא הנקודה.
כשסאנצ’ו מפוקס במשחק הוא שחקן כדורגל נפלא.

סאנצ’ו רשם אמש:

  • 100 נגיעות בכדור – זו כמות אדירה לשחקן התקפה, דבר שלא קורה יותר בדרך כלל
  • 51/58 מסירות מדויקות – 88% דיוק, מה שמוכיח על פוקוס במשחק
  • 3 מסירות מפתח
  • יצירת מצב הבקעה גדול – המסירה הנפלאה לפולקרוג שהחמיץ די ברשלנות
  • 0/1 בעיטות למסגרת – נתון שהוא צריך לשפר בכדי להשתדרג משמעותית במשחק שלו
  • 13/18 דריבלים – לצורך ההשוואה, כל שחקני פריז סן ז’רמן רשמו ביחד את אותה כמות דריבלים מוצלחים.

מפת הדריבלים של סאנצ’ו מראה עד כמה האנגלי הרגיש משוחרר לחלוטין על כנף ימין.

תכנית המשחק הייתה ללכת אל סאנצ’ו בכנף ימין – 55% מההתקפות של בורוסיה דורטמונד עברו דרך האנגלי.

מהצד השני, פריז סן ז’רמן אמנם הגיעה למצבים שלה אך הרגישה קצת תקועה.

המשחק ההתקפי עבר בעיקר דרך אוסמן דמבלה, אך שחקן הכנף הנפלא לא הצליח למצוא יותר מדי את קיליאן אמבפה ששיחק מלפניו – רק 8 מסירות ביצעו ביניהם השניים, 4 של כל אחד לאחר.

הסיטואציה עם ברקולה בכנף שמאל לא הייתה שונה עם סך של 10 מסירות בינו לבין אמבפה – 8 של ברקולה לחלוץ ורק 2 של אמבפה לברקולה.
אפשר לומר שבורוסיה דורטמונד בודדה את אמבפה, אך אפשר לומר גם את ההפך, שמערך ה 433 בו אמבפה בודד במרכז גורמת לכך שפריז סן ז’רמן לא מצליחה להפעיל את הכוכב הצרפתי, שלמרות הבידוד, כן הצליח לגעת בכדור לא מעט (52).

כאמור – אם סאנצ’ו נגע בכדור 100 פעמים אמש, אמבפה לעומתו רשם סך של 52 נגיעות בכדור, שזה למען האמת נתון לא רע בכלל, אך בסופו של דבר, הצרפתי איכזב אמש כשסיים את המשחק עם בעיטה אחת למסגרת ועוד בעיטה אחת לקורת השער, שיכלה הייתה לשנות לחלוטין את מהלך המשחק וגם את השיח סביב הצרפתי הבוקר.

אך אמבפה הוא לא שחקן רגיל אלא אולי הטוב בעולם כעת וככזה – מצפים ממנו להרבה יותר במשחק כה גורלי.

הצרפתי סיים את המשחק עם:

  • 0.19 שערים צפויים
  • 0.17 בישולים צפויים
  • 2/7 דריבלים – אחוזי הצלחה נמוכים לשחקן ברמתו
  • 1/3 בעיטות למסגרת – כולל בעיטה אחת נפלאה לקורה
  • 3 מסירות מפתח – הצ’יפ על מטר מרובע לדמבלה יכול היה להיות בקלות אחד מבישולי העונה

אלו הם לא מספרים רעים בכלל, אך שוב, הציפייה הייתה שקיליאן אמבפה ייקח בעלות על משחק כל כך גדול וזה לא קרה.

בסופו של דבר המפגש הראשון בין השתיים הוכרע בזכות שער פנטסטי של ניקלס פולקרוג.
מסירת העומק של שולטרבק הייתה פשוט נפלאה, אך ההשתלטות על הכדור בנגיעה הראשונהו ולאחריה הבעיטה החדה היו פשוט שירה בתנועה של הענק הגרמני.

פולקרוג היה מעורב ישירות בשישה שערי ליגת האלופות העונה (3 שערים, 3 בישולים), הכי הרבה לשחקן גרמני בקמפיין הבכורה שלו לצד מרקו רויס, שהיה מעורב גם כן בשישה שערים בעונת 2012/13 לזכות בורוסיה דורטמונד (4 שערים, 2 בישולים).

פולקרוג הוא גם השחקן המבוגר ביותר שכבש שער בחצי גמר ליגת האלופות בעונתו הראשונה בתחרות מאז ג’אנלוקה ויאלי ב-1995/96 (הוא כבש עבור יובנטוס מול נאנט ב-17 באפריל 1996 , בגיל 31 שנים ו-283 ימים) כשהוא מצטרף לרשימה מאד מכובדת של 5 שחקנים שכבשו עבור בורוסיה דורטמונד בשלב חצי גמר ליגת האלופות: פרנץ ברונג (1964), רנה טריצ’וק (1997), לארס ריקן (1997) ורוברט לבנדובסקי (2013).
מה שנקרא – שער היסטורי.

זה היה משחק כדורגל אדיר וקצבי, כזה שאמנם לא זהר מבחינת היסטוריה והילה כמו אותו מפגש נהדר בין באיירן מינכן לריאל מדריד, אך מבחינת הכדורגל עצמו זכינו לראות שתי יריבות שהצליחו לייצר כמות אדירה של מצבים במשחק שעבר מרחבה לרחבה – כפי שאפשר לראות מרף המומנטום שמייצג את כמות השערים הצפויים אמש.

זה היה גם לילה היסטורי לג’יידון סאנצ’ו.

סאנצ’ו הוא השחקן האנגלי הראשון שהשלים +12 דריבלים במשחק בודד בליגת האלופות.
השחקן האחרון שהשלים יותר דריבלים בחצי גמר ליגת האלופות היה ליונל מסי נגד מנצ’סטר יונייטד ב-2008 (16).

בנוסף, הדריבלים המוצלחים של ג’יידון סאנצ’ו מול אמש הם הכי הרבה של שחקן במשחק בליגת האלופות העונה.

בורוסיה דורטמונד הוכיחה אמש שהיא ראויה להיות במעמד הזה, כשהניצחון שלה אמש הבטיח רשמית שלבונדסליגה יהיו 5 קבוצות בעונה הבאה של ליגת האלופות.
ניצחון לאומי.

גיליון הציונים שלי

מעל כולם סאנצ’ו עם משחק שהחזיר אותו אל קדמת הבמה וגורם לך לתהות מה לעזאזל קורה במנצ’סטר יונייטד שממשיכה לרסק שחקנים.
ריירסון במשחק סולידי – יופי של מגן ימני יש לגרמנים.
אדיימי יכול היה לקבל ציון גבוה יותר אם היה תורם התקפית, אך הגנתית הוא היה פשוט פנטסטי.

בצד שני, ויטיניה כהרגלו עם משחק נהדר במרכז המגרש. שלט בקצב והיה ללא ספק השחקן הטוב במגרש מבחינת פריז.
לו הפריזאים יצליחו להנחית קשר אחורי ברמה עולמית לצד ויטיניה ו-וורן זאיר אמרי הקבוצה של אנריקה תשתדרג משמעותית בעונה הבאה.
אמבפה לא היה בשיאו אך כן הצליח בסופו של דבר לייצר שני רגעים שהיו שווים לפחות שער אחד, וזה מה שאתה מצפה משחקן ברמתו – רק שהכדור ייכנס לרשת.
דמבלה היה פעיל מאד אך הוא לא קליני מול השער וההחמצה שלו יכולה לעלות ביוקר לפריז בהתמודדות הזו.
ברקולה ניסה אך לא הצליח לייצר כמעט כלום.

 

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    מי תעפיל ניסים?

  2. ניסים חליבה כותב

    הימרתי אחרי ההגרלה על פריז בגמר, ולכן אשאר נאמן להימור שלי.

  3. אלון פיאלקוב כותב

    סיכום פשוט נהדר. חד וקולע…תענוג
    בכל אופן, לגבי החלל מאחורי אמבפה, כאשר לא היה אף קשר התקפי שייכנס שם ויספק מסירות עומק או בעיטות מרחוק, זו נקודה מעניינת… בעיני, וורן זאיר אמרי היה אמור להכנס למשבצת הזו, שכן פסז משחקים עם שלושה קשרי אמצע משמעותיים, ולכן היה לו חופש יחסי לעלות קדימה,אך לצערם של הפריזאים, הוא לא הצליח בכך מספיק…

  4. בר כותב

    תודה ניסים
    אבל היה משחק יחסית מאכזב לעומת האחרונים במפעל.
    פריז מאוד אכזבה אותי אתמול ומגיע לגרמנים להעפיל.

    אמבפה צריך לעשות חושבים עם עצמו לאחר המשחק אתמול אבל כוכב כזה לא מפספס פעמיים ולדעתי בבית הסטטיסטיקה תתיישר והוא יכה בהם כהוגן.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן