הצבא הרומי | רומא 2 – 1 מילאן (1-3)

בסיבוב השני של הדרבי האיטלקי במסגרת רבע גמר הליגה האירופית זו הייתה שוב פעם רומא שיצאה עם ידה על העליונה, אך המשחק שהיה בדרך לתוצאה חד צדדית קיבל תפנית חדה שאילצה את חניכיו של דניאלה דה רוסי לעמוד כמו הצבא הרומי מול הבליץ המילאנזי, כל הדרך אל חצי הגמר.

אחרי הנוקאאוט של הג’יאלורוסי בסן סירו בשבוע שעבר, מילאן הגיעה לבירה עם הר לטפס.

למרות הפיגור מהמשחק במילאנו סטפנו פיולי החליט לא לקחת סיכונים פזיזים בהרכב הראשון ופתח עם ה-4-2-3-1 הקלאסי של הרוסונרי כשהסכנה העיקרית מגיעה מהאגף השמאלי של רפאל לאאו. רומא מצידה הגיעה גם כן ללא שינויים מרכזיים, ושיחקה במעין 4-3-3 כשלוקאקו, אל שרעאווי ודיבאלה מקבלים חופש תנועה בחוד.

כבר בדקה ה-12, עוד לפני שהקבוצות הספיקו להיכנס לחלוטין למשחק, התקפה זריזה של רומא בהובלת הבלם מאנצ’יני והקפטן לורנצו פלגריני הסתיימה בפצצה של הקשר לקורה, ומאנצ’יני לקח את הריבאונד. 1-0 מוקדם.

אני זוכר אותך מפעם…

השער השני של רומא היה התהוות של הרנסאנס שחווים שני הכוכבים שלה פאולו דיבאלה ורומלו לוקאקו העונה.

לוקאקו נשלח לכדור ארוך, והצליח להפגין את מיטב היכולת שלו כשגבר על גאביה הבלם בקרב הפיזי והתקדם לעבר השער. אחרי הטעיה על תיאו הרננדז ניסה הבלגי להכניס כדור לרחבה ללא הצלחה, אך הריבאונד נחת היישר לרגליים של דיבאלה.

השער של דיבאלה הזכיר נשכחות לאותו כוכב צעיר במדי יובנטוס.

בשתי נגיעות בכדור מהקצה של הרחבה, דיבאלה שלח חץ אל הפינה הרחוקה של מייק מניאן והותיר אותו חסר אונים. 2-0 כבר אחרי 22 דקות!

“אחד הקווים המאפיינים של של הצבא הרומי היא יכולת להסתגל למציאות חדשה, לאמץ תורת לחימה וכלי נשק זרים ולשכלל את אומנות המלחמה שלו.”

בדקה ה-31 הגיע הרגע שאילץ את החבורה של דה רוסי להסתגל למציאות חדשה.

פריצה נהדרת של לאאו בצד שמאל הותירה מאחור את צ’ליק המגן, שמשום מה החליט לגלוש בצורה מסוכנת וחסרת אחריות אל הרגליים של הפורטוגזי מה שזיכה אותו בכרטיס אדום מוצדק. בהתחשב בעובדה שרומלו לוקאקו נפצע ממש כמה דקות לפני כן והוחלף, הג’יאלורוסי החלו לעמוד במבחן אופי.

באופן מרהיב, למרות שהמומנטום במשחק עבר לצד הרוסונרי רומא הייתה יריבה שווה למילאן – עם שחקן אחד פחות!

במהלך המחצית השנייה לשתי הקבוצות היו שערים צפויים זהים לחלוטין (0.53), ורומא הגיעה ליותר מצבים מסוכנים (1-0).

ההזדמנות האמיתית הראשונה של מילאן הגיעה בדקה ה-85 כשגאביה נגח לרשת הגבהה נהדרת של רפאל לאאו, אך בשלב הזה בפיגור 3-1 בסיכום זה כבר היה מעט מדי מאוחר מדי.

רומא הפגינה גמישות, הסתגלות ובעיקר אופי, אחרי שנותרה ב-10 שחקנים כבר בדקה ה-30 ולא נכנעה, ובצדק מוחלט היא עולה לשלב חצי גמר הליגה האירופית, שם תפגוש את אלופת גרמניה לברקוזן.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן