לבנדובסקי להצלה | ברצלונה 2-4 ולנסיה

ברצלונה לא הבריקה אמש מול ולנסיה קומקפטית וממושמעת, אך בסופו של דבר האימונים על המצבים הנייחים השתלמו כשרוברט לבנדובסקי הופך את המשחק עם שלושער שכולו במשחק עומד.

ההחלטה שלי להישאר היא פשוטה. הרגשתי מוקדם יותר העונה שהאחריות היא שלי והאמנתי שעדיף לעשות צעד אחורה, אבל עברו כמה חודשים ויש עכשיו הרבה יותר בטחון. הרגשתי תמיכה מהמועדון, מהנשיא, מדקו ומהשחקנים ~ צ’אבי

במסיבת העיתונאים שבה הכריז לאפורטה על הישארותו של צ’אבי, הוא דיבר לא מעט על יציבות והפרויקט שעומד מולו בראשות המאמן הספרדי. אלו לא היו אמירות ששכנעו יותר מדי את הכותב אך נדמה שהצעד אחורה/צעד קדימה או להפך של צ’אבי כן הכניס בטחון למערכת ובעיקר לחדר ההלבשה. מאז אותה “עזיבה” הקבוצה נראתה טוב יותר ונעצרה רק בשלב רבע גמר ליגת האלופות בעקבות אותו משחק נוראי על אדמת ספרד.

הבטחון של ברצלונה הורגש אמש מהדקה הראשונה.
ברצלונה הרגישה נוח עם הכדור הרבה לפני הכרטיס האדום של מאמארדשווילי בדקה ה 45.

את המחצית הראשונה ברצלונה סיימה עם 83% שליטה בכדור שהתבטאו ב 349 מסירות מדויקות (89% דיוק) לברצלונה אל מול 46 מסירות מדויקות בלבד (57% דיוק) לולנסיה.
המחצית השנייה לא הייתה שונה, כשולנסיה בעשרה שחקנים ויתרה על הכדור אך הצליחה לשפר במעט את המספרים במעט – 77% שליטה בכדור לברצלונה אל מול 23% לולנסיה, מה שהתבטא ב 328 מסירות מדויקות לברצלונה (93% דיוק) אל מול 62 מסירות מדויקות של ולנסיה (60% דיוק).

סך הכל – מעל פי 6 מסירות מדויקות לברצלונה מול ולנסיה שבאה לנסות לעקוץ.

והצליחה.

טעויות אישיות הן תוצאה של חוסר ריכוז. זה קרה לנו כל כך הרבה פעמים העונה. אנחנו חייבים להיות רגועים יותר. אראוחו עשה טעות, אבל הוא גם הציל אותנו כל כך הרבה פעמים במצבים שונים. הוא עוד צעיר, כמו הרבה שחקנים בקבוצה ~ צ’אבי

ולנסיה עקצה פעמיים אחרי שתי טעויות פטאליות של אלו שאמורים להיות העוגן של החלק האחורי של הקבוצה.
תחילה טר שטגן שהתחפש למספר שניות לניימאר וניסה להקפיץ את הכדור מעל הוגו דורו ולאחר מכן הטעות של אראוחו בקריאת המצב ברחבה והירידה לתיקול לא הכרחי.

מה שכן, מעניין היה לראות איך בשער הראשון, לפני הטעות של טר שטגן, ברצלונה כשלה לחלוטין ביציאה אל הנבדל כשקובארסי ספק שובר את הנבדל וקונדה בימין שובר לחלוטין את קו הנבדל.

זה לא משהו חד פעמי.

גם בשער השני שספגה ברצלונה (פנדל) אפשר לראות תמונה דומה מאד של צמד הבלמים + קונדה בימין עומדים גבוה מאד ומאבדים לחלוטין את האחיזה בקו הנבדל.

מי ששילם את המחיר על הטעות הכפולה הזו היה קובארסי הצעיר שהוחלף במחצית על ידי איניגו מרטינז המנוסה יותר, שאכן הכניס יותר שקט בחלק האחורי של הקבוצה.

אני מאוד שמח בשביל פרמין. הוא התאים למשחק הזה בעיקר בגלל שיטת המשחק של ולנסיה. יש לו הבנת משחק מעולה והוא יודע למצוא את המיקום הנכון בצורה טובה מאוד. הוא כמעט ולא מאבד את הכדור. אני אישית אוהב אותו, וזו הסיבה שנתנו לו את ההזדמנות העונה. הוא שחקן של ההווה והעתיד ~ צ’אבי.

ולנסיה משחקת במערך של 442 כשבהגנה היא אוהבת לייצר בלוק נמוך וצפוף מאד שכולל 2 קווים של 4 מאד אגרסיביים.
זה עוזר לרובן בראחה לייצר כמות גדולה מאד של שחקנים ברחבה מבלי לוותר על האפשרות לייצר דאבלאפ בכנפיים על שחקנים מסוכנים – לדוגמא לאמין ימאל.

אבל צ’אבי הערים על בראחה עם השימוש בראפיניה, שעל הנייר פתח כשחקן כנף שמאל אך שיחק בעצם כמצאלה התקפי – משמע שחקן קישור מרכזי שמקבל חופש תנועה לכנפיים, בדיוק כפי שהיה אינייסטה.

ככה גם הגיע השער הראשון של ברצלונה.

ראפיניה קיבל כדור בכנף שמאל אבל בגלל שהוא לא כנף שמאל באמת אלא קשר לכל דבר, לא הייתה עליו שמירה כלל ברגע שהחליט להרים את הכדור.
פה נכנסה לפעולה האיכות הנפלאה של פרמין לופס בתנועה ללא כדור, שידע בדיוק איך לתקוף את החלל הריק כשהוא עושה זאת עם ניתור נפלא.

אפשר לראות פה את החופש שקיבל ראפיניה בהרמת הכדור, את הבלוק של שחקנים לבנים בתוך הרחבה שניסו למנוע מההרמה להפוך למצב הבקעה ובעיקר את התנועה הנפלאה של פרמין לנקודה בה אין אף שחקן בלבן.

לפי OPTA, השער הראשון של פרמין הגיע אחרי רצף של 24 מסירות – בונים עם טר שטגן, זזים ימינה לימאל, מעבירים כובד לראפיניה ומחכים לתנועה של פרמין.
פנטסטי.

 

אני שמח שניצחנו, אבל ההתקפה שלנו לא הייתה טובה היום. ניצחנו כי ניצלנו מצבים נייחים. אני מאוד מרוצה מכל אנשי הצוות שלי. אנחנו עובדים על מצבים נייחים. סרחיו אלגרה וכל הצוות עושים עבודה מעולה ~ צ’אבי

זו אמירה מעניינת ומדויקת מצד צ’אבי, כי אחרי השער של פרמין והאדום של מאמארדשווילי (כל הכבוד לימאל על העירנות) ברצלונה כבשה 3 פעמים ממצבים נייחים.

שני שערים של לבנדובסקי מקרנות והדובדבן שעל הקצפת היה הבעיטה החופשית שהשלימה שלושער למפציץ הפולני.

ברצלונה רשמה סך של 27 בעיטות אמש והחלוקה בין בעיטות ממשחק פתוח לבעיטות ממצבים נייחים שוויונית.

אפשר גם לראות שבזכות השימוש הנהדר במצבים הנייחים, הבועט המוביל של ברצלונה היה רונלד אראוחו (6 בעיטות – כולן ממצב נייח) כשאחריו לבנדובסקי עם 5 בעיטות – 3 מהן ממצבים נייחים.

צ’אבי אמר שההתקפה שלו הייתה חלשה ואפשר להבין את האמירה שלו כשמסתכלים על ימאל (0.2 שערים צפויים), פליקס (0.22) וראפיניה שלא ברשימה כלל שסיים את המשחק עם בעיטה אחת בלבד (0.06 שערים צפויים) כשגם גונדואן (0.12) לא תרם יותר מדי למשחק ההתקפי של הקבוצה.

ולנסיה כאמור היא יריבה שיודעת לצמצם היטב ולברצלונה היה קשה להגיע אל מצבי הבקעה גדולים למרות הסטטיסטיקה המרשימה.
27 בעיטות שיצרו בסופו של דבר רק 2 מצבי הבקעה גדולים.

גיליון ציונים

מעל כולם לבנדובסקי. השלושער מעניק לו ציון של 9.5. זה לא ציון 10 כי לבה לא היה מעורב כמעט במשחק וסיים עם 8/10 מסירות מדויקות.
למרות הטעות שלו, אראוחו עם ציון גבוה יחסית בעקבות האיומים על השער, הבישול מהקרן וניהול משחק נהדר עם 89/92 מסירות מדויקות.
ראפיניה אמנם בישל בצורה נפלאה את השער אך לא היה מספיק מעורב כשסיים עם בעיטה אחת בלבד וזו הסיבה מדוע הציון שלו לא יותר גבוה.
גונדואן אמנם לא איים על השער אך סיים את המשחק עם 107 נגיעות בכדור, 83/87 מסירות מדויקות ו 5 מסירות מפתח. הבוכנה הראשית במנוע של ברצלונה.

ראויים לציון מהספסל: פדרי (7) עם מספר פעולות טובות כשנכנס, אחת מהן קריטית בהגנה בתוך רחבת ברצלונה ואיניגו מרטינז (7) כשייצב את ההגנה אחרי מחצית ראשונה לא טובה של פאו קובארסי.

זו לא משימה קלה לחלק ציונים לקבוצה שהעבירה את רוב הזמן שלה ללא הכדור.
רוב הפעולות של ולנסיה היו הגנתיות וטקטיות, ככה שהציונים הסולידיים משקפים את העבודה הטקטית שעשו הבחורים של רובן בראחה. עבודה טקטית טובה שמנעה מברצלונה לכבוש שערים ממשחק פתוח.

ז’אומה דומנש שנכנס אל בין הקורות של ולנסיה היה השחקן המרשים ביותר אמש והוא מקבל ציון של 7.5, בדיוק כמו הוגו דורו הפעלתן שכבש את שער השיוויון של ולנסיה.
גם פיטר הצעיר הראה אמש שיש בו ניצוץ מיוחד – שחקן שגדל בריאל מדריד אך עבר בהשאלה בכדי לקבל דקות משחק. הוא לא מספיק מעורב במשחק ולכן הציון הנמוך יחסית אך כאמור, יש לו יכולות טובות עם הכדור ובולנסיה צריכים אולי לחשוב על איך להפעיל אותו יותר.

 

2 תגובות
  1. ויסקה בארסה ויסקה קטלוניה כותב

    אחלה צאבי
    אבל שנה הבאה אנחנו נאכל אותה איתו

  2. הכפתור של לאפורטה כותב

    אבל אבל אבל אין בבאלרז תוכן על ברצלונה הם אוהדי מדריד 😢😢😢
    איפה היינו מקבלים כזאת התייחסות ואיכות לקבוצה שלנו?
    הגיע הזמן להפסיק להיות כפויי טובה אף אחד לא חייב לנו כלום.

    איכות של סיכום ממש תודה!

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן