נאחזת במירוץ, בשיניים: טוטנהאם 3-2 ארסנל

למרות התרסקות מפוארת ואובדן יתרון מוחץ של 0-3 במחצית השניה המעורערת מול התרנגולים הנחושים בביתם מול כמעט 62,000 צופים - התותחנים מצליחים לקחת 3 נקודות במשחק קצבי ומלא במצבים, ולהשאר עוד קצת בפסגה, לפחות עד שהתכולים ממנצ'סטר ישלימו את המשחקים החסרים שלהם. טוטנהאם המאוכזבת בהחלט יכלה להשוות בדקות הסיום המותחות, כך שהתותחנים מוכרחים להשתמש בהתפרקות במחצית השניה בתור תמרור אזהרה אדום, אך מצד שני הם בהחלט יכולים לשמוח על כך שלמרות הכל הם עדיין נשארו במירוץ. הכל פתוח באנגליה.


 

 


1. בתמצית:

למרות מאמץ הירואי מצד התרנגולים לחזור למשחק לאחר בור של 0-3, שכבר הצליחו לצמק ל-2-3 ולהמם את התותחנים – שהגיעו במומנטום לאחר שני נצחונות רצופים –  האחרונים הצליחו לשרוד את רגעי הפחד מהשיוויון ואובדן הנקודות, שהיה מחסל עבורה קרוב לודאי את הסיכוי לזכות בתואר האליפות, ולקחו את 3 הנקודות הקריטיות.

התותחנים כבר שייטו לנצחון קל עם יתרון 0-3 בהפסקה – למרות מומנטום התקפי לטובת התרנגולים ואפילו שער שנפסל ע”י הואר לואן דה וון – עם גול עצמי של פייר אמיל הוייברג כבר בדקה ה-15, בתוספת שער של סאקה הפנטסטי בדקה ה-27 במתפרצת כשהספרס ניסו להשוות, ועוד נגיחה של קאי האברץ המושמץ – לאחר קרן של דקלן רייס המצויין.

ולמרות זאת, התרסקות לא ברורה במחצית השניה הובילה לכך שהתרנגולים חזרו לתמונה. זאת ,לאחר שכריסטיאן רומרו העניש עם בעיטה מדוייקת לפינה לאחר טעות קשה של שוער התותחנים דויד ראיה, שכשל במסירה, כשלאחר מכן יונג-מין סון הצליח לצמק בפנדל ל-2-3. ובכל זאת, בסופו של דבר, התותחנים הצליחו להחזיק מעמד, בקושי. כן, למרות נצחון מוחץ של התרנגולים בהגעה למצבים טובים, עם xG של 2.37 לעומת 1.08 בלבד לתותחנים.

לפחות בינתיים, ארסנל חיזקה את אחיזתה במקום ה-1 לפני מנצ’סטר סיטי שבמקום השני, כאשר טוטנהאם לצערה נשארת 7 נקודות מתחת למקום ה-4.


 


2. ההרכבים הראשוניים:

*ארסנל:  עלתה ב-4-3-3 הרגיל שלה, כאשר פרטי במקום ג’ורג’יניו בקישור האחורי מאחורי רייס כקשר 50/50 ואודוגר כקשר מרכזי/קשר-התקפי. זאת, כשסאקה בכנף ימין כרגיל, אך טרוסארד מחליף העל זוכה להזדמנות בהרכב הפעם במקום מרטינלי המהיר, שעלה היטב כמחליף.

*טוטנהאם:  עלתה ב-4-2-3-1, כאשר טימו וורנר ודיאן קולוסבסקי בכנפיים, ג’יימס מדיסון הנפלא כקשר התקפי מאחורי החלוץ ויונג מין סון, שהוא במקורו חלוץ כנף שמאל, תופקד הפעם בשפיץ, כחלוץ מרכזי, בהחלטה שספק רב אם היא אידאלית.

 

3. הסטטיסטיקה של המשחק:

3.1. הסטטיסטיקה הכללית:

ארסנל אומנם הבקיעה 3 שערים כבר במחצית הראשונה, אבל ההתרסקות המפוארת במחצית השניה עם החזרה של שחקני טוטנהאם הנחושים למשחק הורגשה בסטטיסטיקה:

שתי הקבוצות היו מאד אגרסיביות, עם 24 תאקלים לתותחנים מול 23 לתרנגולים. זאת, כאשר התרנגולים ניצחו בפוזשן בענק עם 62%, בעטו יותר לשער (14 לעומת 9), אך רק 2 למסגרת, מול 3 לתותחנים, והיו דומיננטיים באחזקת הכדור עם 555 פאסים (496 מדוייקים) לעומת 341 (277 מדוייקים) בלבד לתותחנים, הנדחקים לשערם כדי לשמור על היתרון.


3.2. הגולים:

*הגול ה-1 שער עצמי של פייר אמיל הוייברג הבלם כשנגח לשערו מקרן, כבר בדקה ה-15. 0-1 לארסנל.

*הגול ה-2:  פליימייקר הכנף הנפלא של ארסנל, בוקאיו סאקה, מצליח להיכנס לרחבה ולבעוט נהדר לפינה השמאלית הנמוכה, מבלי להותיר לשוער שום סיכוי. 0-2 ארסנל.

עוד משחק טוב עם שער ואסיסט, כשנהנה בדרבי של צפון לנודון בצהריים. בוקאיו סאקה.

 

*הגול ה-3:  קרן מצויינת של רייס, הקשר האחורי המגוון של התותחנים, מגיעה ישר לראשו של קאי האברץ, שנוגח פנימה. 0-3 לארסנל.  נצחון קל לתותחנים?

השתיק את כולם, כשהמשיך לספק מספרים: הפעם עם שער חשוב מאד. חלוץ התותחנים, קאי האברץ

 

*הגול ה-4:  משום מקום, בהנעת כדור מאחור, שוער התותחנים דויד ראיה שוגה קשות, ומוסר ישר לרגלי שחקני הספרס. כריסטיאן רומרו משתלט על הכדור, לא מתבלבל, ושולח בעיטה חדה ומדוייקת לפינה. 3-1 לארסנל. טוטנהאם חוזרת לתמונה.

דויד ראיה סופג מרומרו, לאחר הטעות הקשה שלו.

 

*הגול ה-5:  טוטנהאם זוכה לפנדל, אותו מנצל חלוץ הכנף הקוריאני המצויין יונג מין סון, שלא שיחק היום בעמדתו הטבעית, בבעיטה נהדרת לפינה השמאלית העליונה. רק 2-3 לארסנל. התותחנים בהלם. התרנגולים בהתלהבות ואמונה שניתן להשוות.

הצליח להחזיר את התרנגולים למשחק ועם סיכוי להשוות ולקחת נקודה, עם פנדל מדוייק, אך רק כמעט- חלוץ הכנף הקוריאני המצויין, הונג מין סון.

 

4. בולטים מעל כולם:

4.1. השחקן המצטיין:  קאי האברץ, החלוץ של ארסנל–  ציון 8.7 (!) ב-FOTMOB. שער ובישול, בהופעה מאד אפקטיבית, גם אם לא זוהרת

החלוץ הגרמני הבינלאומי הגבוה, שמשחקו לא תמיד נראה הכי אסתטי או מבריק, אלא נראה מעט מכני – שוב מספק מספרים, בהמשך לעונה הטובה מאד שעוברת עליו.

  • 90 דקות.
  • 1 גול.
  • 1 בישול.
  • 1 בעיטות לשער (נגיחה). — ניצול מצבים קליני.
  • 4 נגיעות ברחבת היריב.
  • 28 פאסים (אך רק 20 מדוייקים…).
  • 11 נצחונות במאבקים, מתוכם 7 באוויר.

— לא תרם יותר מדי בבילדאפ או בסיכון השער, אבל בכל זאת, הבקיע ובישל, בתצוגת יעילות מופתית. מה עוד צריך מחלוץ? בקצב הזה, הוא בהחלט יכול להיות החלוץ הפותח של נבחרת גרמניה ביורו הקרוב.


4.2. האקס פקטור:  דקלאן רייס, הקשר האחורי/מרכזי של ארסנל–  ציון 7.8 (!) ב-FOTMOB. בישל מקרן, ושלט ביד רמה במרכז המגרש.

אומנם סאקה שוב זהר, אך כשתומאס פארטיי הפיזי מאחוריו כקשר אחורי – הקשר האנגלי שמצטיין כקשר אחורי לצד ג’ורג’יניו המצויין – הרשה לעצמו הפעם לעלות יותר קדימה ולתרום התקפית. אבל יותר מהכל, היה נייד מאד, נלחם ותיקל, והיווה עוגן הגנתי משמעותי באמצע המגרש, ודומיננטי גם בבילדאפ בקישור של התותחנים.


4.3. השחקן המאכזב:  דויד ראיה – איזו טעות של השוער של התותחנים – ציון אפקטיבי 4.0.

סה”כ השוער של התותחנים מציג יכולת מאד גבוהה העונה, ולא סתם הדיח מהשער את ארון רמסדייל. יחד עם זאת, ספק רב אם התותחנים ציפו לטעות כזו מצידו, כשביתרון מוחץ 0-3, פשוט מסר לרגלי רומרו של טוטנהאם, שאמר תודה, וניצל זאת כדי לכבוש בבעיטה חדה לפינה, ובכך החזיר את התרנגולים למשחק, כשהבטחון של התותחנים מעט נסדק.

גם הקשר ההתקפי הוירטואוזי של התרנגולים, ג’יימס מדיסון האנגלי, השתדל אך לא היה במיטבו היום, מה שהפחית את הסיכוי של התרנגולים להשוות בסיום.

5. ומה הלאה עבור התותחנים הלונדונים?

התותחנים יכולים להיות מאושרים מהשגת 3 הנקודות היקרות, וגם מהאופי החזק שהפגינו עם דקות החרדה בסיום והשמירה על היתרון היקר בדרך לנצחון –  אך ממש לא מהיכולת.

ההתרסקות הקולוסאלית במחצית השניה צריכה לשמש תמרור אזהרה עבור התותחנים, שחייבים להתעשת ולהציג יכולת טובה בהרבה, אם ברצונם להשאר במירוץ על תואר הפרמייר ליג עד הרגע האחרון, תוך תקווה שהתכולים ממנ’צסטר ימעדו.

האמת? למרות המשחק המאכזב הזה, התותחנים בהחלט ראויים לזכות בתואר, בעיקר בזכות צמד הבלמים הנהדר שלהם, גבריאל וסאליבה העוצמתיים, הקישור הנהדר בהנהגת דקלן רייס הגרזן, יחד עם הניצוץ הטכני והברק של מרטין אודגור הקשר המרכזי/התקפי הייחודי,וגם בזכות ההתקפה הנהדרת עם בוקאיו סאקה הפנומנלי, מרטינלי המהיר, טרסוארד האס כמחליף, וכמובן, קאי האברץ המושמץ, שמשיג מספרים לא רעים העונה.

מה עוד נשאר לתותחנים? 3 המשחקים הבאים יהיו בורנמות’, מנ’צסטר יונייטד, שמהווה משוכה לא קטנה למרות העונה בינונית שלה, ואברטון. להערכתי, אם התותחנים יצליחו לנצח את 3 המשחקים הבאים, בייחוד עם נצחון במשחק הקשה מול השדים האדומים – בהחלט הדבר יפעיל לחץ גדול מאד על סיטי שלא בעונת שיא מבחינתה – וייתן לתותחנים סיכוי לא רע בכלל בקרב על התואר.

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    אין עליך פיאלקוב אבל קצת פחות גרפיקה

  2. יאיר כותב

    תותח פיאלקוב !

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן