ספרד קבלו את האלופה שלכם | ריאל מדריד 0-3 קאדיס

ריאל מדריד הציגה במשחק הזה את מה שהיא עושה במשך כל העונה – יעילות. לקבוצה של קרלו היו לא מעט משחקים בהם הקבוצה לא נראיתה טוב, אבל בהזדמנות הראשונה שלהם לשער הם כבשו ופתחו את הסכר או ניצחו באופן דרמטי. אלה הדברים שמאפיינים את הקבוצה הזאת, בליגה אף קבוצה לא הצליחה להשוות לריאל ברגע שהיא הובילה, אך הפוך זה קרה, ריאל הייתה ווינרית, כמעט בלי מנוצחת והכי חשוב קבוצה שבה כולם שווים כאחד. ריאל שיחקה חצי ראשון מאוד אפרורי, ולא הצליחה ליצר מצבים, אבל אחד בלט מעל כולם, ברהים דיאס, שבמחצית השנייה נתן תצוגה של איש אחד ועם שער ענק ברגל החלשה העלה את ריאל ליתרון, ומשם החיים של הקבוצה ממדריד היו קלים יותר כאשר ג’וד וחוסלו סגרו את הסיפור עם 3-0. וכאשר נמסרה הבשורה מקטלוניה, אוהדי ושחקני ריאל החלו לחגוג, יש אליפות! אבל רגע יש באיירן ואנצ’לוטי באופן מובהק הסביר שהמטרה שלהם עכשיו היא באיירן מינכן.

נתחיל מהסוף, ריאל מדריד אלופת ספרד.

את זה ידענו כבר לפני שבועיים, כאשר ריאל ניצחה את הקאלסיקו בצורה הכי ריאל מדריד שיש עם שער ניצחון בדקה ה-90 של האביר הלבן ג’וד בלינגהאם.

אז ריאל הפכה את זה היום לרשמי, בעזרה קטנה של חברתה לצמרת ג’ירונה, והחגיגות החלו באופן רשמי במדריד. ריאל מדריד וברצלונה שאת סיכום המשחק שלה תוכלו לקרוא כאן, עשו סיכום של עונה אחת במחזור שלם.

מצד אחד ריאל מדריד, לא הבריקה במיוחד אבל רגע של קסם של שחקן אחד, נתן את ה 1-0. אבל מה שיותר מיוחד זה שלא משנה מי משחק בהגנה, ברגע שריאל מכניסה את השער, הקבוצות מתייאשות, הן מבינות שאת ה 1-1 הן כבר לא ישיגו. וריאל? כמו חיה שמריחה דם, לא עוצרת, רומסת אבל בצורה הקלאסית של המלכה הלבנה. ריאל לא נשברת, ומצד שני בקושי סופגת.

לעומתה ברצלונה, כבר בדקה השניה כבשה את השער הראשון, אבל מיד אחרי דקה ספגה את השיוויון. ושוב כבשה ושוב ספגה, זה הסיכום של העונה של ברצלונה. מצד אחד מצליחה לכבוש, אך לא מצליחה לשמור על מה שהשיגה. בתוספת לכך שהיא פשוט לא מצליחה להיות קלינית, ותקבלו את מאבק האליפות של עונת 2023/24 בשני מחזורים בלבד.

ועכשיו למשחק.

את המחמאות אפשר לתת לקאדיס, הקבוצה הצהובה הצליחה להוביל את ריאל למשחק שבו הם לא רגילים אליו. משחק עומד, כאשר ריאל היא זו שמחזיקה בכדור כ-72% מהזמן. קאדיס הצליחה לפחות ב-45 הדק’ הראשונות לנטרל את הקבוצה של קרלו אנצ’לוטי, אבל ברגע שקאדיס ספגו שער כל התוכנית משחק של הקבוצה הלכה. ומה קורה שתוקפים את ריאל? כן סופגים, ריאל היא המענישה ממדריד, אם ספגת אתה תלך קדימה כדי לכפות שוויון ונגד ריאל הנוכחית יקרה בדיוק הפוך. רק קבוצות שהן ברמתה של ריאל כמו סיטי ובאיירן הצליחו למנוע ממנה את הענישה, אבל כאשר מדובר בקאדיס הקטנה, זה בהחלט משימה בלתי אפשרית.

הקבוצה הקטנה הצליחה להגיע ל XG של כמעט 1 ושני מצבים גדולים, אבל לצערה היא החמיצה את שניהם. והמענישה ממדריד שוב הענישה על ההחמצות, ובשביל זה נחזור לדקה ה-50

דקה 49 קאדיס יוצאת למתפרצת בעקבות טעות של מיליטאו, ראמוס דוהר כל הדרך לאחד על אחד מול טיבו, אבל הוא בועט על השוער הבלגי ומפספס הזמנות פז לעלות ליתרון. השחקן יכל לעשות את הפעולה במגוון דרכים אפשרויות אבל בחר דווקא לבעוט על השוער, ומה קורה שאתה לא כובש מול ריאל?

דקה לאחר ההזדמנות של קאדיס, ברהים מקבל את הכדור מלוקה ומודריץ, ומשם ברגל החלשה שלו קובע את ה 1-0 לטובת ריאל מדריד.

XG של 0.04 לעומת XG של 0.35, ריאל המענישה מדריד עושה את זה שוב. אם אתה מגיע למצבים מול ריאל אתה חייב להכניס, אחרת? תשאלו את קאדיס מה יקרה.

ההבדלים בין המחצית הראשונה למחצית השנייה התבטאו בהתקפות המעבר של ריאל, במחצית הראשונה ריאל לא הצליחה לעשות דבר כזה אפילו פעם אחת, קאדיס הצליחה לנטרל אותה באופן מופתי. אבל אחרי השער, ריאל מצאה פרצות והצליחה להשלים 2 מצבים מהתקפות מעבר, שאחד מהם גם נכבש, השער של חוסלו. אין דבר שריאל יותר אוהבת מלבצע התקפות מעבר, וכאשר נותנים לה את השטח היא תחגוג. קאדיס יודעת את זה והצליחה למנוע מהם לעשות את זה במחצית הראשונה, אבל השער של ברהים פירק להם את כל מה שחשבו לעשות מההתחלה.

הורסטיליות של ריאל

ריאל מדריד היא קבוצה מאוד ורסטילית מכל הבחינות, אבל הפעם נתעסק בבעיטות.

הקבוצה של קרלו אנצ’לוטי הבינה שאין מנוס מבעיטות מרחוק, ולכן רוב הניסיונות שלה הגיעו ממרחק לא קטן מהשער. כאשר קבוצה צפופה, יותר קשה לתת קרוסים ולהיכנס דרך האמצע. לכן הבחירה הנכונה היא הוא בעיטה מרחוק או דאבל פס, את השני ריאל ניסתה ללא הצלחה בעוד שהראשון בסופו של דבר הצליח עם שער מדהים של ברהים.

ריאל יודעת להכניס שערים ממתפרצות, מנייחים, מבעיטות מרחוק ובמשחק עומד. בכל אספקט כזה ריאל מדריד ממוקמת גבוה מאוד, ובזכות הדברים האלה, שחקני ההגנה של היריבה מתייאשים ולא יודעים כיצד לשמור על שחקני הקבוצה.

גם מבחינת האחוזים ניתן לראות כמה שחקני ריאל ניסו להכניע את לדסמה מרחוק

כ-42% מהבעיטות נבעטו מחוץ לרחבה, כמעט שווה יחד עם הבעיטות מהרחבה. שחקני ריאל לא עשו את הדבר הזה בטעות, הם ידעו כי הדרך היחידה לפרוץ בונקר מבחינתם זה דרך הבעיטות הללו, וזה מה שהם ניסו לעשות.

מצטיין המשחק – ברהים דיאז

מה זה היה ברהים דיאז?

הקוסם המרוקאי הקטן עשה פעולות במחצית הראשונה שגרמו להרבה מאוד אנשים לתפוס את הראש. מעבר לשער שכבש, אלה הנגיעות הקטנות האלה שגורמות להגנה לחשוש שהוא עומד מולו.

13 נסיונות דריבל היו לברהים, 6 מתוכם צלחו. אומנם הוא לא הצליח בכל הדריבלים שעשה, אבל מיקומי הדריבל שבהם השחקן כן הצליח, מראה כמה הוא היה פעלתן ואיך הוא עזר לקבוצה מעבר לשער ובישול שנתן. אצל הקבוצה הלבנה יש לא מעט קוסמים, אבל ברהים הוא הקוסם המרוקאי, וכמו קוסמים גם הוא לא מגלה את הסודות שלו.

סטטיסטיקה של הקוסם מהמשחק:

  • 73 דקות
  • שער
  • בישול
  • 77 נגיעות בכדור
  • 2 בעיטות
  • 43/47 מסירות מדויקות (91%)
  • מסירת מפתח
  • 0/2 קרוסים
  • 0/1 כדורים ארוכים
  • יצירת מצב גדול
  • 6/13 ניסיונות דריבל
  • 8/18 מאבקי קרקע מוצלחים
  • ציון בולרז: 9

ציוני צוות ballerz לשאר השחקנים תוכלו למצוא כאן:

סיכום:

הדומננטיות של ריאל הייתה מאוד מפתיעה, ללא שלושה שחקני ההגנה שפתחו בהרכב, בנוסף אליהם גם בנזמה שעזב והותיר את הקבוצה ללא חלוץ. אף אחד לא ציפה שריאל תהיה כזאת דומיננטית, אבל דון קרלו עשה דברים שאי אפשר לספר במילים, אלא רק לצפות ולהוריד את הכובע.

ועכשיו ריאל יתרכזו בדבר הבא והוא הגעה לגמר ליג אלופות בוומבלי, גם לכאן אף אחד לא ציפה שריאל מדריד תגיע, ושוב היא מוכיחה שזה המפעל שלה. אחרי תיקו 2-2 דרמטי מול באיירן בארנה, ריאל תגיע לאיצטדיונה הביתי, כאשר היא עדיין לא נוצחה בו העונה. ה’בלאנקוס’ לא ירצו שבאיירן תהיה הראשונה שתנצח אותם ובשביל זה הם צריכים להשכיח את החגיגות מהר מאוד.

 

3 תגובות
  1. אלון פיאלקוב כותב

    סיכום נהדר אלעד, תודה

  2. הכפתור של לאפורטה כותב

    אחלה סיכום, ברכות לאלופה ראויה! מקווה שנדביק את הפערים מהם בהקדם.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    תודה מאוד אוהב את האתר שלכם

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן