המטרה: לשרוד | ריאל סוסיאדד 0 – 1 ריאל מדריד

החבורה של קרלו אנצ’לוטי יצאה אמש למשחק חוץ קשה בסן סבסטיאן עם מטרה אחת בלבד – לעבור את המשחק בשלום ולעשות עוד צעד לקראת האליפות ה-36

אחרי הניצחון שלה בקלאסיקו בשבוע שעבר שהגדיל את הפער בפסגה ל-11 נקודות, ריאל מדריד הגיעה לאיצטדיון האנואטה כשהיא ממוקדת אך ורק במפגש שמחכה לה בשלישי הקרוב מול באיירן מינכן וזה התבטא ב-11.

ריאל מדריד עשתה לא פחות מ-9 (!) רוטציות, כשלמעשה שני שחקני ההרכב הקבועים שפתחו הם טשואמני – שלא שיחק במנצ’סטר, וקרבאחל – שמושעה מהמפגש בגרמניה. הבלאנקוס פתחו על הנייר בהרכב 4-3-3 כשברהים דיאז וארדה גולר הצעיר תופסים את מקומם בכנפיים.

המארחת, שעוד לא מוכנה לומר נואש על המקום בליגת האלופות, פתחה עם ההרכב החזק ביותר שיכל אימנול אלגואסיל להעלות במטרה ברורה – לקחת 3 נקודות מריאל מדריד החסרה.

הצו’רי אורדין פתחו עם ה-4-5-1 הקלאסי של אימנול, כשהסכנה הגדולה מגיעה מכנף ימין של טאקפוסה קובו ואלבארו אודריוסולה.

שועל קרבות ותיק:

למרות שבכל אתרי הספורט היה נראה שריאל מדריד תעלה עם ה-4-3-3, כשהמשחק החל נראה היה שאנצ’לוטי הערים על אלגואסיל כשהבלאנקוס למעשה שיחקו בהרכב 4-2-3-1 כשדווקא דני סבאיוס תופס את המקום בכנף השמאלית. מדוע?

כדי להעמיד קו יותר נמוך באגף החזק של סוסיאדד ולנטרל את האיום של טאקה קובו.

אחרי הכול, ריאל מדריד היא ריאל מדריד:

למרות שהעמידה על המגרש עבדה הגנתית מצוין, המערך החריג שילם על כך בפן ההתקפי.

ריאל סוסיאדד הייתה זו שהייתה מסוכנת יותר כשאיימה יותר על השער של קפה אריזאבלאגה, אבל הבדלי האיכות פשוט לא איפשרו לסוסיאדד להמיר את המצבים לשער.

אבל איך אומרת הקלישאה? מי שלא מבקיע סופג.

בדקות היחידות בהן ריאל מדריד החזיקה בכדור, פס בסגנון טוני קרוס של הקשר האחורי אורליאן טשואמני לדני קרבאחל פרץ את כל ההגנה הכחולה לבנה. המגן המשיך עם רוחב נהדר לארדה גולר שרשם את הבכורה שלו בהרכב הפותח וזה דייק מקרוב.

3 נגיעות, שער אחד.

לקראת סיום המחצית הראשונה חטיפת כדור על ה-16 של ריאל מדריד הובילה לשיוויון זמני של המארחת, אלא שצוות ה-VAR קרא לשופט המשחק לצפות במהלך שוב – שם ראה עבירה ברורה על אורליאן טשואמני שהורידה את הקבוצות למחצית כשריאל מדריד מובילה 1-0.

המחצית השנייה המשיכה בסימן קודמתה – ריאל סוסיאדד שולטת בקצב המשחק, אך פשוט לא מצליחה להגיע למצבים מסוכנים מול השער של ריאל מדריד, וגרף המומנטום מוכיח זאת בצורה הברורה ביותר –

שליטה חד צדדית ללא תכלית.

גם הסטטיסטיקה היבשה מספרת את סיפור המשחק:

  • שתי הקבוצות יחד הגיעו לסך שערים צפויים של פחות משער!
  • 6 בעיטות בלבד למסגרת של שני השוערים נבעטו במהלך ה-90.
  • שתי הקבוצות יחד הגיעו רק להזדמנות אחת גדולה וגם היא בדקה ה-94, ואף היא לא הסתיימה בשער אלא בהחטאה של אדוארדו קמאבינגה.
שחקן המשחק:

היהלום הטורקי שפתח בפעם הראשונה בהרכב ריאל מדריד הוכיח אמש שהוא ללא ספק שייך לרמות הגבוהות.

מעבר לכך שכבש את השער היחיד במשחק, ב-68 דקות הוא מסר ב-94% דיוק, עשה 2 דריבלים מוצלחים, ניצח ב-5 מאבקי קרקע ועשה שני תאקלים.

מעבר לסטטיסטיקה היבשה, גולר הראה ניצוצות שהוכיחו בדיוק מדוע ריאל מדריד חטפה אותו מברצלונה, והראה שהוא ראוי לכל הדקות שהוא מקבל ואף יותר.

בהסתכלות רחבה יותר על המשחק, ריאל מדריד יכולה לצאת עם חיוך ענק מהמשחק הזה.

  • כל שחקני המפתח שיפתחו בשלישי מול באיירן מינכן קיבלו מנוחה.
  • שחקני הרוטציה זכו לדקות משחק.
  • אף שחקן לא נפצע.
  • 3 נקודות באחד מהמגרשים הקשים בספרד.
  • פער של 14 נקודות בראש הטבלה.

ריאל מדריד באה לשרוד, ועשתה זאת באומנות.

1 תגובה
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) כותב

    סיכום טוב ומעניין

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן