מכות מצרים – פרק שישי – הספרדים המגושמים

חצ’קונים, אבעבועות רוח ואולי הגרוע מכולם – השפשוף שנוצר אחרי החלקה על דשא סינטטי, כל אדם חווה בחייו מפגע כזה או אחר לעורו, לא משנה אם זה עור הפנים או בשאר חלקי הגוף. המכה השישית שבחר אלוהים להנחית על המצרים הביאה לפגיעה כמו אלה שתוארו קודם, אך גרועה פי כמה – גופם כוסה בשלפוחיות ופצעים. סיפוריהם של השחקנים הבאים, עם הפציעות הבלתי צפויות שלהם, מהדהדים באופן מוזר את מכת השחין המקראית שפקדה את המצרים. כמובן שהיו עשרות מקרים של פציעות שונות ושפשופים כואבים שניתן לדבר עליהם ואולי אפילו ישנם כאלה שנושאים על גופם מזכרות וצלקות מאירועים שונים, אך בדיוק כפי שהשחין התנ”כי היה נגע אכזרי, שהשבית חלקים גדולים מאנשי מצרים, גם הפציעות הללו מילאו תפקיד מכריע בקריירה של שחקנים אלה.

ב-2017 כאשר עדיין שיחק בריאל מדריד ונחשב לכוכב הבא של הבלאנקוס, מרקו אסנסיו התכונן למשחק נגד אפואל ניקוסיה במסגרת שלב הבתים של ליגת האלופות, הספרדי הצעיר גילח את רגליו (הרגל שגרתי אצלו ואצל שחקנים מקצוענים רבים) ונחתך. עכשיו כל אחד שהתגלח בחייו נחתך לפחות פעם אחת וזה לא פגע בכלל בשגרת יומו, שורף, קצת נייר טואלט על החתך והכל מסתדר, אבל במקרה של אסנסיו הסיפור קצת שונה – החתך היה כנראה גדול במיוחד ולא זכה לטיפול ראוי עד לרמה שהזדהם, מה שמנע ממנו להשתתף במשחק באותו הערב מול הקפריסאים.

אי אפשר לדבר על הפציעה של ”הטורו” (זכה לכינוי בשל הדימיון במראהו ללוחם השוורים הספרדי קאייטאנו ריברה) מבלי להתייחס לפציעה ביזארית נוספת של שחקן ספרדי – השוער סנטיאגו קניזראס.

לפני מונדיאל 2002 קניזראס בסך הכל ניסה להתגלח (בפניו, בניגוד לאסנסיו) אך גם הוא נפצע בצורה חמורה ברגלו כאשר בקבוק האפטרשייב שלו נפל על הרצפה והתנפץ, דבר שהוביל לפציעתו של השוער וגרם לכך שהחמיץ את הטיסה למזרח יחד עם נבחרתו ובכך את הטורניר כולו.

ואם כבר מדברים על פציעות ביזאריות של שחקנים ספרדים איך אפשר שלא לדבר על הפציעה של בוסקטס, לא לא סרחיו אלא של אבא שלו, קרלס. ב-1995 תיפקד קרלס בוסקטס כשוער הראשון של ברצלונה ויום אחד הגיע לאימון ששתי ידיו חבושות לגמרי ומלאות בכוויות, לכאורה מפגיעה שנוצרה כתוצאה מגיהוץ. הסיפור הרשמי הוא שבזמן שאשתו גיהצה בגדים, קרלס זיהה שהמגהץ עצמו הולך ליפול מהשולחן על בנו איטור, ובמהלך שהוא מכנה ”ההצלה הגדולה בקריירה”, זינק לצדו השני של החדר ותפס את המגהץ בשתי ידיו וכך נכווה. הגרסה ה”פחות” רשמית וכנראה האמיתית היא שבוסקטס, שהיה חובב גדול של רכיבה על אופנועים, נפצע במהלך נסיעה שכזו שהייתה אסורה על שחקני ברצלונה מחשש לפציעה.

הפציעות החריגות של מרקו אסנסיו, סנטיאגו קניזראס וקרלס בוסקטס מדגישות כיצד אפילו תאונות קלות יכולות להוביל לפציעות משמעותיות המשפיעות על קריירה שלמה בחלק מהמקרים, בדומה לשחין שהטיל אלוהים על מצרים. תקריות אלה משמשות תזכורת לדרכים הבלתי צפויות שבהן כדורגלנים יכולים למצוא את עצמם נדחקים לשוליים, ומדגישים את השבריריות האנושית של ספורטאים הנראים בעינינו כגיבורים לפעמים.

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן