הליגה השבדית החליטה לבטל את השימוש בVAR

לאחר הצבעת הקבוצות, השימוש ב VAR בליגה השבדית יופסק באופן מיידי

שבדיה היא המדינה הראשונה מ 30 הליגות הבכירות באירופה שהחליטה לבטל את השימוש בVAR לאחר הצבעה דמוקרטית בהתאחדות. 18 קבוצות מתוך 32 קבוצות הצביעו בהתאחדות הכדורגל השבדית על הפסקה מיידית של השימוש בשופטי המסך כאשר שוחקו כבר חמישה מחזורים העונה.

מערכת ה VAR נכנסה אל הכדורגל במהלך שנת 2018 ואף נעשה בה שימוש במונדיאל של אותה שנה. לאחר מכן, בעונת 2018/19 מערכת הוידאו נכנסה גם אל הליגות הבכירות ואל ליגת האלופות. מאז, משחקים רבים מוכרעים על ידי החלטות הVAR אשר נודעו לתקן טעויות שיפוט אך מנגד יש לא מעט ביקורת על משך זמן הבדיקה והחלטות מעוררות מחלוקת. כעת, בליגה השבדית החליטו לעצור את השימוש בשופטי המסך וזו הליגה הראשונה מתוך 30 הליגות הבכירות באירופה אשר נוקטת בפעולה זאת.

מדוע הקבוצות היו בעד ביטול השימוש בשופטי המשחק?

לפני כשנה, יו”ר התאחדות הכדורגל השבדית פרדריק ריינפלדט דחף לשימוש ב VAR ואף אמר כי זה העתיד של הכדורגל השבדי. בעקבות הצהרה זו, החל מחאה גדולה מצד מועדונים ואוהדים נגדו. הם טענו כי השימוש בשופטי המסך נועד על מנת לתקן את טעויות השיפוט הרבות אך הטעויות נותרו והחלטות השיפוט לקחו יותר זמן מהצפוי. כרזות ושלטים הונפו כנגדו ונגד השימוש בשופטי המסך ביציעים ואפילו קבוצת הכדורגל האמרבי מהליגה הבכירה בשבדיה החלה לפעול על מנת להדיח את ריינפלדט מתפקידו. לאחר ההחלטה אמש, ריינפלדט סיפר על כך שלא ידחוף יותר לשימוש בשופטי המסך בכדורגל השבדי ושרוב הקבוצות תמכו בהפסקת השימוש. בנוסף לכך, יו”ר ההתאחדות הכדורגל השבדית אמר כי ההחלטה סופית ואופ”א לא תכריח את ה’אלסבנקן’ (הליגה השבדית הבכירה) להשתמש בVAR במשחקי הליגה.

זהו ניצחון גדול לאוהדים ולמועדונים בשבדיה שהצליחו להוביל לשינוי דרמטי בכדורגל. האם נראה החלטה כזו בעוד ליגות בכירות?

 

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן