חוצה את הנהר | איקר מוניאין ובילבאו במסע אחרון

איקר מוניאין הודיע כי יעזוב את אתלטיק בילבאו בסיום העונה הנוכחית

אחרי 15 שנים בהן שיחק בקבוצה הבוגרת של אתלטיק בילבאו, קפטן הקבוצה איקר מוניאין, שיספיק להשלים מעל 560 הופעות הודיע שבעונה הבאה הוא כבר לא יקח חלק בסגל הקבוצה הבאסקית, כשבחודש יוני הקרוב יסתיים חוזהו במועדון.

הספרדי בן ה-31, אשר זכה בתחילת הקריירה לכינוי ‘בארט’ לאור הדמיון הרב לדמות האייקונית ממשפחת סימפסון בארט סימפסון, יעזוב את המועדון אליו הצטרף כבר בגיל 12, אחרי שסבל ממספר פציעות קשות שמנעו ממנו לפרוח בשלב מוקדם יותר בקריירה, ביניהן קרע ברצועה הצולבת, כשאף בצעירותו קיבל השוואות לליאו מסי.

מוניאין, ששיחק לאורך רוב הקריירה בעמדת הכנף השמאלית, עשה הסבה בשנים האחרונות לעמדת הקשר ההתקפי והספיק להיות מעורב ב-75 שערים ו-70 בישולים לאורך התקופה ב’לוס לאונס’, במהלכה הספיק גם לייצג פעמיים את נבחרת ספרד במשחקים רשמיים. את הופעת הבכורה בקבוצה הבוגרת ערך נגד יאנג בויז בליגה האירופית בשנת 2009 ובגומלין התכבד בשער הבכורה שלו במועדון והפך לכובש הצעיר ביותר מזה 95 שנים. הספרדי יעזוב את המועדון כשהוא נמצא במקום השני בהיסטוריית המועדון בהופעות, כשרק שוער העבר חוסה אנחל איריבר נמצא מעליו עם 614 הופעות.

את הפרק של הספרדי בקבוצה הבאסקית הצליח לסגור עם זכייה בגביע הליגה העונה, 40 שנה מאז הפעם האחרונה בה המועדון זכה בו. גביע זה התווסף לשני גביעי הסופר קאפ בהם המועדון זכה בתקופתו בעונות 2015/16 ו-2020/21. בסרטון שפורסם היום על ידי אתלטיק בילבאו, התייחס מוניאין לזכייה בגביע ואמר: “אני עוזב מאושר, עם החלום של הזכייה בגביע בפעם ה-25 של המועדון ולהניף את התואר ב’גבארה’ (דוברת נהר בבילבאו) 40 שנה אחרי הפעם האחרונה. זה היה מדהים והקשר בין האוהדים לקבוצה מראה שאנחנו באמת ייחודיים בעולם”.

מילות הפרידה של הקשר היו: “היית הדבר הכי טוב בחיים שלי, אבל עכשיו אהובתי, הגיע הזמן להיפרד.” כשברקע דיווחים בספרד על הגעה אפשרית לויאריאל בעונה הבאה, נותר לראות האם מוניאין ילבש חולצה אחרת בספרד או שמא יבחר לשחק מעבר לגבולות המדינה בה שיחק כל חייו.

1 תגובה
  1. רוני כותב

    נרשם בטעות זכייה בגביע הליגה צ”ל זכייה בגביע חוץ מזה מאמר רמה גבוה כמו תמיד תודה

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן