‘הילד הזה הוא אני’ | אלחנדרו גרנאצ׳ו חולם להיות כריסטיאנו

אלחנדרו גרנאצ׳ו, הטורף הצעיר, הוא ההפך הגמור מכל ילד ארגנטינאי טיפוסי שיונק מיומו הראשון את אליל האומה – ליונל מסי. אצל אלחנדרו, ההפך הוא הנכון. האיידול של אלחנדרו, באופן מפתיע ופלאי, הוא דווקא כריסטיאנו רונאלדויריבו המושבע של הפנומן הארגנטינאי. גרנאצ׳ו אומנם מייצג את נבחרת ארגנטינה, אך בפועל הוא נולד בבירת ספרד, מדריד. גראנצ’ו גדל על הטיטאן הפורטוגלי, שכיכב באותה תקופה בריאל מדריד והיפנט את כל ילדי העיר שחלמו לגדול ולהיות כמוהו. גם אלחנדרו חזה בפלא, והתאהב בכריסטיאנו ממבט ראשון. בכל תנועה עם הכדור, בכל ניסיון לכבוש ובכל חגיגת שערהרוח של רונאלדו נמצאת בכוכב העולה של מנצ׳סטר יונייטד, שמטריף את יציעי תיאטרון החלומות ובו זמנית מצליח להכעיס את אוהדי הכדורגל בארגנטינה.

המושג ״נאמנות לאומית״ חוזרת שוב ושוב כאשר מדברים בארגנטינה על גרנאצ׳ו, שכן הילד הצעיר ממשיך בשלו ולא סופר את הביקורות הרבות שנשמעות על אהדתו המוצהרת לרונאלדו. היריבות הידועה והארוכה בהיסטוריית המשחק מקבלת בארגנטינה ובפורטוגל קולות חד משמעיים לגבי זהות השחקן הגדול בהיסטוריה, אלא שגרנאצ׳ו הצעיר קורא תיגר פעם אחר פעם, ושובר את כל הכללים תוך שהוא מצהיר בפומבי על אהדתו לכריסטיאנו רונאלדו על פני ליאו מסי, בן מולדתו. בעוד ששאר העולם מתלהב מהטירוף סביבו, בארגנטינה חווים תחושת כעס, ותופסים את מעשיו כפגיעה בגאוותם ובערך הסנטימנטלי הגבוה שיש להם למסי, במיוחד לאור הפופולאריות הנמוכה של כריסטיאנו בארגנטינה ביחס למדינות אחרות. לא פעם ראינו את אלחנדרו הצעיר כובש שער וחוגג בדומה לרונאלדו, כמחווה לכוכב האהוב עליו. 

אך עם כל הטירוף סביב האובססיה של גרנאצ׳ו לכריסטיאנו, מתבקשת השוואה בין שני השחקנים שתבחן עד כמה באמת הדמיון בניהם מתממש בפועל על כר הדשא.

״תמיד ראיתי בו כמודל לחיקוי שלי”, אמר בעבר הכוכב הארגנטינאי.בחיים שלי לא ראיתי שחקן כמו כריסטיאנו. אני רוצה להיות כמוהו״. מספריו של גרנאצ’ו בשתי העונות האחרונות דומים מאוד לאלו של כריסטיאנו בתחילת דרכו. הילד רצה להגיע לאיידול שלו, והצליח להשיג את זה. כאשר משווים את הנתונים הסטטיסטיים של שניהם בשתי העונות הראשונות ביונייטד, המספרים של השניים כמעט זהים בכמות השערים והבישולים.

בעונתו הראשונה כ׳שד אדום׳, כריסטיאנו כבש שישה שערים והוסיף שמונה בישולים. הפורטוגלי עשה זאת ב-40 משחקים. גרנאצ׳ו מצידו, כבש גם כן שישה שערים ובישל עוד חמישה ב-37 הופעות. כלומר, אותה כמות שערים, שני בישולים פחות – בשלושה משחקים פחות מרונאלדו.

אבל בעונה הזו, השנייה של גרנאצ׳ו במנצסטר יונייטד, המספרים שלו שואפים אף לשפר את אלו של CR7. כריסטיאנו כבש תשעה שערים וסיפק עוד תשעה בישולים בשנתו השנייה ב’אולד טראפורד’, כשהוא עושה זאת ב-50 משחקים. גרנאצ׳ו לעומת זאת כבש גם הוא תשעה שערים, ובישל עוד ארבעה כשהעונה טרם הסתיימה. כלומר, השווה את כמות השערים של כריסטיאנו ב-10 משחקים פחות.

הדרך של אלחנדרו מזכירה מאוד את זאת של כריסטיאנו, ונראה שמשהו טוב מתבשל בצד האדום של מנצ׳סטר. יתרה מכך, גילויי החיבה המתמשכים של מספר 17 האדום כלפי כריסטיאנו לא עוצרים. החגיגות אחרי השערים, החיקויים בתנועות על הקו והשאיפה הבלתי מתפשרת לניצחונות הם רק חלק מהפלירטוטים הבלתי נגמרים שלו עם דמותו של הפורטוגלי, ונראה שהחלום להיות כמוהוהתגשם, לפחות בשתי העונות הראשונות שלו.

הדרך של אלחנדרו לתהילה של רונאלדו עוד ארוכה ומפרכת, וכרגע קצת קשה להאמין שהוא יצליח להיזכר לאורך ההיסטוריה בסדר גודל האסטרונומי של האליל שלו. בנוסף, העובדה ששחקן מנסה להתפתח בצמוד למודל מסוים, ולא מפתח סגנון משחק ייחודי משל עצמו, מעלה סימני שאלה רבים לגבי השחקן.

מה שבטוח הוא שמדובר בכישרון עצום, כזה שיכול לשחזר את ההיסטוריה ב’אולד טראפורד’, ואולי(בדגש על האולי) אפילו להוביל את יונייטד לימי הפאר שלה. בארגנטינה עדיין לא יודעים איך לאכול את הנער הפרוע, ש״מצפצף״ על הסטטוס קוו שמקובל במולדתו פעם אחר פעם. מדובר ב’סופרסטאר’ עם חוצפה חיובית, ממש כמו כריסטיאנו.

5 תגובות
  1. אסי כותב

    אור תכתוב יותר בבקשה.

  2. גל הוכנר כותב

    יופי של כתבה

  3. שון כותב

    כתבה כיפית, בתור אוהד יונייטד התרפקתי על העבר עם כריסטיאנו דרך המילים שלך (ומי שלא אוהב אותו לא אוהד יונייטד) והתחברתי לאלחנדרו עוד יותר, הוא ילד מיוחד והוא בחר באיידול שמחייב אותך להוציא את המקסימום מעצמך, זה אומר הרבה.

    אלחנדרו יהיה שחקן טוב, הוא ילד טוב, רק שלא יאכזב וישאר כאן שנים רבות ולכל הפחות את השיא שממנו הוא רחוק עדיין כמובן.

    אחלה כתבה, נהנתי מאוד, הרבה יותר ממה שאני נהנה מהקבוצה שלי.

    GGMU!!

  4. אלון פיאלקוב כותב

    כתבה נהדרת אור, פשוט היה כיף לקרוא

  5. עילאי קנין כותב

     כתיבה ממש טובה, גם הנושא וההגשה. מאוד מאוד נהנתי

השאירו תגובה

כתובת האימייל לא תפורסם, היא חסויה.

דילוג לתוכן